Kursus: Photoshop for øvede

To-dages kursus: 14.-15. januar 2017 kl. 11-17

Om kurset

De nyere versioner af Photoshop er bygget til at du hurtigere og lettere kan udføre velkendte teknikker. Desuden er der tilføjet mange nye funktioner – mange af dem anvendelige når man arbejder med tegninger og billedbehandling.

På kurset vil vi arbejde med nogle af de værktøjer og metoder, som er mest brugbare for illustratorer. Det vil blandt andet være:

– Pensler og farvelægning

– Beskæring og retouche (herunder at forlænge et billede eller lappe flere scans sammen til et)

– Non-detruktivt workflow: Lagmasker, lagjusteringer og effekter

– Bedre forståelse af farver og farvestyring

– Fritlægninger og masker – både simple, hurtige fritlægninger og mere komplekse.

– Lav tekstur i et billede

– Lav mønster i rapport (tapet-effekt)

Kurset er for dig som allerede arbejder i Photoshop, men som har lyst til at lære noget mere end de basale teknikker – eller måske ikke har fået opdateret programmet i nogle år, og derfor ikke har fået kigget på de nye funktioner.

Undervisningen består af praktiske øvelser, både nogen på forhånd fastlagte og mere fri workshop-tid, hvor kursisterne kan afprøve teknikkerne på deres egne tegninger/billeder, og bede om hjælp til konkrete problemer.

Forudsætninger: Du bruger i forvejen Photoshop og er fortrolig med programmets basisfunktioner og værktøjer – du kan for eksempel beskære et billede, ændre størrelsen på det, oprette/slette lag, rette på kontrasten og selektere/flytte/slette ved hjælp af de mest almindelige redskaber i værktøjskassen.

Medbring:Din egen bærbare computer med Photoshop installeret (helst i en nyere version (=fra version CS5 op opad). Endvidere nogle scans af egne tegninger/billeder, du vil arbejde med på kurset. Også gerne tegneplade/pen, hvis du arbejder med det.

Underviser: Sille Jensen arbejder med grafisk design og illustration. Hun er endvidere Adobe-certificeret Photoshop Expert og freelance underviser i Photoshop og InDesign.

Tilmelding

Motiveret tilmelding senest 1. december 2016 til kursussekretæren:kursus@danskforfatterforening.dk

Ved afbud efter 1. december refunderes kursusgebyr ikke. Ved aflysning af kurset refunderes kursusgebyr.

160623 Kunstfonden_LOGO_small_JPG

Underviser(e)