Pust liv i din hovedkarakter

Med udgangspunkt i den gode fortælling har Thomas Rydahl defineret en metodik til at udvikle karakterer, der lever og ånder på papiret og på lyd.

På denne workshop vil Thomas tage os med ind i værkstedet og vise hvordan han i sit eget forfatterskab og i sin undervisning arbejder med flerdimensionelle karakterer.

• Diskussion af den gode fortælling
  • Skab din læsers avatar: En karakter, der lever
  • Karakterens mission er simpel, men svær
  • Story Diamond: Hvordan det hele hænger sammen
  • Eksempler fra mine egne og andres bøger
  • Skriveøvelser med fokus på karakter og fortælling.

Med en begrundet ansøgning forstås en kortere beskrivelse af dit professionelle virke, hvad du arbejder på lige nu, hvorfor netop dette kursus har din interesse, og hvad du regner med at få ud af kurset.

Underviser(e)

Thomas Rydahl

født 1974 i Århus
Thomas vandt som 17-årig en novellekonkurrence, udskrevet af Gyldendal. Siden er
han uddannet fra Forfatterskolen i 1999 og har studeret filosofi. I 2014 debuterede han med første bind i Erhard-trilogien ”Eremitten”, der vandt Bogforums Debutantpris, Harald Mogensen-prisen for bedste danske krimi og Glasnøglen for bedste nordiske krimi. Herefter fulgte romanerne ”De savnede” og ”De tre paver”. I 2019 udkom krimien ”Mordet på en havfrue”, skrevet sammen med A.J. Kazinski. I 2021 udgav han ”Forførernes klub”, der handler om skilsmisse, mænd og Søren Kierkegaard.