S-fyraftens-møde om Scrivener for begyndere og let øvede

Fyraftensarrangementet ledes af Johan Ottosen, medlem af S-styrelsen.

Tilmelding er først til mølle, og kan ske på johanottosen@gmail.com

Medbring gerne  egen computer.

Scrivener er et af de mest anvendte professionelle skriveredskaber på markedet i dag. Et alt-i et-program hvor du kan skrive, researche og redigere dine manuskripter. Det kan købes til Windows og Mac for få hundrede kroner, og nu kan det også fåes til iPhone/iPad med synkronisering til computeren, så du kan skrive på farten. Hvad enten du skriver fag- eller skønlitteratur, er oversætter eller skriver manuskript til film/scenen, er Scrivener måske noget for dig.

Vi vil gennemgå mange af de muligheder som programmet tilbyder.

• Grundlæggende funktioner og virkemåde.
  • Opret et dokument.

– Importer et værk.

– Udskrift til pdf.

– Udskrift til e-bog.

• Udskrift til revision.
  • Udskrift til tosidet bogark.

– Split and Merge.

Vi vil se hvordan du let kan navigere, gemme research i programmet og se hvordan de avancerede features som plotfunktionen Corkboard, multifunktionen Keywords kan være med til at skabe overblik, foruden den vilde udskrivningsfunktion, der blandt andet kan “Printe” en word fil, pdf fil, samt e-bogsformater af alle slags heribland det gængse ePub3 og Amazons filformat MOBI.