Seniorgruppen-online møde

Åbent for alle medlemmer af Dansk Forfatterforening.

Bemærk mødet går i gang allerede kl. 11

SELVET/FORFATTERJEG’ET

Jørn Henrik Olsen, faglitterær forfatter og essayist, og Regitze Schrøder, skønlitterær forfatter, vil hver især på mødet komme med korte debatoplæg om, hvilken udfordring enhver forfatter har med at håndtere selvet og forfatterjeg’et i en kreativ skabelsesproces. Oplæggene vil have en klangbund i personlige erfaringer. Hvordan er det for eksempel at trække veksler på nogle af livets smertepunkter og bruge sit sanseapparat som skønlitterær forfatter? Eller som faglig essayist? Hvordan kommer spørgsmål om selvidentitet og selvforståelse konkret til udtryk i vort arbejde som forfattere? Hvordan er forholdet mellem selvet og forfatterjeg’et egentlig? Hvordan bliver man overhovedet sig selv som forfatter? Sker det for eksempel gennem det, der er blevet kaldt autofiktion? Spørgsmålene kan givetvis befrugte og inspirere diskussionen.

link: