Skriv stærke levende samtaler

Oplev dine dialoger fremført af to professionelle skuespillere.
Kæmper du med at få samtaler i romaner og noveller gjort levende og naturtro? Mange forfattere oplever, at det at skrive dialog er svært, for hvad skal egentlig med, og hvordan lyder ordene mon i munden på rigtige mennesker?

Kurset foregår på Godsbanen i Aarhus.

På dette endagskursus sætter vi fokus på dialogens svære kunst, vi vil se på forskellige teknikker til at skabe stærke levende samtaler på papir og arbejde med en række skriveøvelser.
Undervejs vil to professionelle skuespillere give ordene krop og stemme og fremføre et udvalg af de samtaler, deltagerne har skrevet.

Med en begrundet ansøgning forstås en kortere beskrivelse af dit professionelle virke, hvad du arbejder på lige nu, hvorfor netop dette kursus har din interesse, og hvad du regner med at få ud af kurset.

OBS! For at medvirke på kurset skal du desuden sende 1-2 siders dialog, som du skal arbejde videre med på kurset. Send din dialog-tekst til kursus@danskforfatterforening.dk senest d. 25. oktober

Underviser(e)

Christina Englund

Forfatter og underviser, Christina Englund, født 1974, er tovholder og står for øvelser og teoretisk input. Christina er cand.mag. i retorik og har undervist i at skrive i 15 år.
Hendes seneste roman 'Slugt' om fotografen Francesca Woodman udkom i 2021 på Lindhardt & Ringhof.

Foto: Kajsa Gullberg

Anders Budde Christensen

Jeg er født i 1976 og uddannet på Statens Teaterskole i 2004.
I mere end syv år en del af skuespillerensemblet på Mungo Park. Titler som Den Allersidste Dans, Lille Mand Hvad Nu?, Hamlet og Reumertbelønnede Boys Don't Cry udgjorde en del af de repertoiret. Jeg skrev og spillede desuden monologen Manning Er Fri, som siden er solgt til Norge og Finland. Sideløbende har jeg medvirket i tv-serierne Norskov, Rita og Friheden II, og de seneste to år arbejdet freelance og spillet på forskellige Københavnske teatre, blandt andre Aveny-t og Republique, samt BaggårdTeatret i Svendborg, med forestillingen Jagten På Det Gode Menneske om forfatteren Karin Michaëlis.

Foto: Jon Kort

Malin Rømer Brolin-Tani

født i 1980, uddannet på skuespillerskolen v Odense Teater i 2006.
Har siden da været både freelance skuespiller på Det Kongelige Teater, Gladsaxe Ny Teater, Det Flydende Teater, Teater Momentum.
Fastansat i Aalborg Teaters ensemble 2011-2016.
En del af Mungo Parks ensemble fra 2018-2020.
Af TV og Filmproduktioner kan nævnes; "Sandheden om Mænd", "Album", "Hacker" m.m
Medvirker i øjeblikket i "Valkyriens Kamp" på Det flydende Teater og snart "Lazarus" på Det Kongelige Teater.
Modtog i 2007 en Reumerts talentpris.

Foto: By HEIN Photography