To digtere – en workshop

Om kurset

Vi skal på kurset undersøge, hvordan litterær fornyelse finder sted, og hvordan man som forfatter kan gøre sine tekster mere interessante rent sprogligt. Kan man bevidst eller instrumentelt sende sproget i nye retninger, fx ved at udfordre sig selv med benspænd og formmæssige begrænsninger? Forfatterne René Jean Jensen og Niels Frank vil med udgangspunkt i deres egne bøger forsøge at besvare disse og beslægtede spørgsmål, og undervejs vil de stille et par skriveopgaver, som deltagerne skal løse på stedet. De vil desuden præsentere tekster af andre forfattere, der har arbejdet med formelle eksperimenter, og sammen med publikum vurdere resultaterne. Kurset vil således blive en blanding af tekstlæsning og skriveworkshop.

Tilmelding

Skriftlig tilmelding senest 14. oktober 2015 til kursussekretæren:kursus@danskforfatterforening.dk

Ved afbud efter 14. oktober refunderes kursusgebyr ikke. Ved aflysning af kurset refunderes kursusgebyr.

Underviser(e)

Niels Frank og René Jean Jensen