Torsdag klokken fire – Faglitterær festival – forfatternes kontakt med læserne

I 2019 lancerede Lyngby Stadsbibliotek Faglitterær festival. Her besøgte omkring 2000 gæster festivalens arrangementer, der inkluderede alt fra debatter og samtaler til dokumentarfilm, et teaterstykke og en rumrejse for børn.

Hvor læsning af skønlitteratur for de fleste handler om selve læseoplevelsen og den gode fortælling, så bruges faglitteraturen af de fleste som et redskab til tilegnelse af viden om specifikke emner. De bedste faglitterære bøger har også en litterær kvalitet, som kan overraske og give nye indsigter.

Mød Jeppe Bjørn, Kultur- og Bibliotekschef Lyngby-Taarbæk kommune og hør om, hvad en festival  er i stand til at gøre.

Link til mødet: https://us02web.zoom.us/j/86708727380?pwd=VzNtdUZsZlZ4Vnhyb3l2cVZqcG5rUT09

Vi håber at se rigtig mange af jer og ser frem til frugtbare diskussioner om fagbogen, bogkultur og forfatterskab.

For alle medlemmer.