TV-serier – hvordan man arbejder som afsnitsforfatter på en TV-serie

To-dages workshop for medlemmer af den skønlitterære gruppe.

På denne workshop vil vi arbejde med forståelsen af, hvad et tv-seriemanuskript er, og hvordan det bliver til i samarbejde mellem hovedforfatteren og afsnitsforfatterne i forfatter-rummet, og hvordan et afsnit adskiller sig fra en litterær tekst. Her går vi detaljeret ind i den konkrete arbejdsproces med et afsnit af en tv-serie. Hvordan får man afsnittet til at være i kontinuitet med resten af serien i forhold til plot, struktur, locations, karakterer og karakterudvikling.
Vi går i dybden med konstruktionen af en tv-series plot som en gruppeproces og de overvejelser, der ligger forud for selve skriveprocessen. Vi kigger kort på overblikket over den serielle konstruktion i sin helhed med karakter- og sæsonbuer.
Gennem øvelser og eksempler vil deltagerne blive introduceret til de vigtigste elementer af arbejdet som afsnitsforfatter på en længerevarende tv-serie, og der vil være lejlighed til at stille spørgsmål.

Deltagerne skal medbringe egen computer og være indstillet på gruppearbejde.

Underviser:
Ina Bruhn er uddannet cand.mag. i film- og medievidenskab fra Københavns Universitet, og har levet af at skrive tv-serier og bøger siden 1995. Hun har skrevet på 12 tv-serier, senest som hovedforfatter på krimiserien Den Som Dræber, der kommer på TV2. Desuden har hun skrevet 6 spillefilm, en håndfuld teaterstykker, samt 14 ungdomsbøger. Ina sidder i øvrigt i bestyrelsen af Danske Dramatikere.

Motiveret ansøgning sendes til christine@gasbjerg.com senest 19. august 2018

Maks antal er 16 personer