Uddeling af Dansk Oversætterforbunds Ærespris 2019 & 2020

DOF inviterer til fejring af modtagerne af Æresprisen for de to foregående år ved en reception d. 9. november kl. 18-20 i LiteraturHaus på Nørrebro.

Modtagerne Helle Dalgaard (2019) og Kim Lembek (2020) skal hyldes for at ”ved fremragende gengivelse af et eller flere betydende, udenlandske værker har beriget dansk litteratur“, som der står i fundatsen. Prisen er blevet uddelt hvert år siden 1945 og er på 75.000 kr., som Statens Kunstfonds projektstøtteudvalg sponsorerer. Kandidater til prisen indstilles af DOF’s medlemmer, og modtageren udpeges af et udvalg bestående af lederen af projektstøtteudvalget (Jens Smærup Sørensen), en tidligere prismodtager (Erik Skyum Nielsen) og DOF’s formand (Juliane Wammen).

Så tag en ven eller kollega under armen og kom forbi Nørrebro, hvor vi sammen skal fejre de to prismodtagere med taler, snacks og perlende vin.

Se mere om stedet her: https://www.literaturhaus.dk/