VESTJYLLAND I VERDEN

Arbejdende ugekursus for forfattere og illustratorer.

I samarbejde med Vestjyllands Højskole arrangerer Dansk Forfatterforening, ved foreningen LITTERATOUR, en workshop med titlen: VESTJYLLAND I VERDEN.

I den pågældende uge vil der være skrive- og tegnetid, foredrag og udstillinger. Der arrangeres møder på skoler og biblioteker, og der planlægges ekskursioner til lokale erhvervsvirksomheder herunder moderne storlandbrug.  Der er også planer om at producere en antologi med tekster og illustrationer der vil behandle et tema som deltagerne i fællesskab beslutter sig for.

Højskolen har sit eget forlag, og vi planlæger desuden et samarbejde med Ringkøbing Skjern Dagblad.

Vestjyllands Højskole ligger få kilometer syd for Ringkøbing. Højskolen er velindrettet og har et stort værksted til billedkunst, bibliotek, foredragssal, eventyrhave, udsigt over fjorden og fri adgang til internettet. Næsten alle værelserne er med eget bad og toilet.

Se mere om højskolen på: http://www.vestjyllandshojskole.dk

Foreningen LITTERATOUR er en del af Dansk Forfatterforening. Siden 2013 har foreningen arrangeret oplæsninger på gader og stræder og forskellige andre steder i landet. I 2015 arrangerede foreningen en uges workshop på Jaruplund Højskole, Sydslesvig.

Tilmelding inklusive en motiveret ansøgning med værkliste sendes til kursus@danskforfatterforening.dk

Underviser(e)