Workshop for illustratorer med Øyvind Torseter

En workshop for illustratorer med den norske illustrator Øyvind Torseter. Torseter har 25 års erfaring som illustrator bag sig. Herhjemme måske mest kendt for sine illustrationer til “He, he Hasse” og “Brune” (Som fik Nordisk Råds børne- og ungdomslitteraturpris, 2014).

Om workshoppen skriver Øyvind Torseter:
Workshopene mine pleier å basere seg på måten jeg jobber som illustratør. Vi skal improvisere innenfor en del regler som jeg setter. Vi jobber ut ifra visuelle «spor» og ser hvor arbeidsprosessen tar oss. Så kan vi etterhvert se om det vi lager kan bli for eksempel en bok eller kanskje  noe helt annet. Vi skal bruke tilfeldigheter og «feil» som oppstår i arbeidet til vår fordel og for å gå i andre rettninger.

Det som er viktig er at vi skal starte opp et prosjekt. Så kan kanskje deltakerene jobbe videre med det senere. Kanskje  noen jobber prosjektet ferdig i løpet av workshopen også.

Vi kommer til å tegne mye. Jeg kommer til å tegne sammen med deltakerene og vi kommer kanskje til å jobbe noe på hverandres arbeider.

Det ligger litt om hvordan jeg jobber med egne arbeider på bloggen Picturebookmakers.com.http://blog.picturebookmakers.com/post/113243009086/oyvind-torseter

Medbring selv:
Saks
Farveblyanter
limstift
Eventuelle andre tegnesager du plejer at bruge.
tegnepapir

Tilmelding

Skriftlig tilmelding senest 21. oktober 2015 til kursussekretæren:kursus@danskforfatterforening.dk

Ved afbud efter 21. oktober  refunderes kursusgebyr ikke. Ved aflysning af kurset refunderes kursusgebyr.

Underviser(e)

Øyvind Torseter