UDDELING AF ÅRETS FAGLITTERÆRE PRIS

Af De faglitterære - 4. november 2019

Du indbydes som medlem af den faglitterære gruppe til Prisfesten i forbindelse med overrækkelsen af Den faglitterære pris 2019.

Prisen gives til en faglitterær forfatter, der repræsenterer det bedste indenfor formidling af et ellers svært tilgængeligt område: Sproglig klarhed, beherskelse af det faglige stof, stærk formidlingsevne, læsbarhed. Tidligere modtagere har bl.a. været Broby-Johansen, Ebbe Kløvedal Reich, Ulrik Langen, Jens Andersen, Peter Øvig, Henrik Wivel, Tom Buk-Swienty og Anja C. Andersen.

Prisen er på 75.000 kr. og finansieres af Statens Kunstfond. Den faglitterære styrelse i Dansk Forfatterforening udpeger årets prismodtager og er vært ved receptionen for prisoverrækkelsen og den efterfølgende festmiddag.

Tid: Fredag den 22. november kl. 16 – 22

Sted: Dansk Forfatterforening, Strandgade 6, Kbh. K.

Husk at tilmelde dig festmiddagen efter prisuddelingen, hvis du ønsker det. Send en mail herom til Frank Egholm via egholm@egholm.nu