Den faglitterære Pris 2022

Årets faglitterære Pris uddeles fredag den 4.november kl. 15.30 fra Bellascenen under BogForum.

Af De faglitterære - 12. oktober 2022

På vegne af Statens Kunstfond har den faglitterære styrelse atter den ære at uddele Den faglitterære Pris 2022. Prisen er på 75.000 kr.

I år har F-styrelsen spurgt medlemmerne om, hvilke fagforfattere der ville være værdige til at modtage prisen, og listen af kvalificerede navne har været lang. Styrelsen har haft et større læsepensum at komme igennem.

Vi opfordrer alle medlemmer af Dansk Forfatterforening til at møde op ved Bellascenen og være med til at fejre fagbogen og ikke mindst årets prismodtager.

Efter overrækkelsen vil der være en reception kl. 16 på Dansk Forfatterforenings stand lige ved siden af Bellascenen. Her vil prismodtagerens forlag sammen med Den faglitterære Gruppe være vært.