Line Druedal Leonhardt

Besøg mig på:

Forlag: Gyldendal Uddannelse - UngRoman Udgivelsesår: 2014

Partiet

Partiet - Ungdomsroman. Citat fra Lektør: “Barsk, uhyggelig og tankevækkende historie, der umiddelbart leder tankerne hen på nazisme og Hitlerjugend. De hårde og kantede illustrationer, der er holdt i sort og rød, og med et gennemgående logo der bringer mindelser om et hagekors, spiller perfekt sammen med bogens handling. En virkelig flot og tankevækkende roman, som fortæller en stor historie på kort tid. Til bibliotekaren… Kan med fordel indkøbes af alle biblioteker uanset størrelse. Anbefales også til skolebiblioteker, evt. som klassesæt til et emne om ideologier, nazisme eller generelt om gruppepres.” Bogen er med i en oversigt over udvalgte litteratur til børn- og unge til centralbiblioteket i “Bogsæsonen 2015” og omtalt i “Børn og Bøger” (4-2015) I anmeldelsen i Politiken giver Steffen Larsen bogen 4 hjerter og konkluderer: "Line Leonhardt har skrevet en direkte, ren og anderledes historie. Respekt.”
Partiet er illustreret af Sune Elskjær.

Partiet-af-Line-Leonhardt