Rabatordninger

Som medlem af Dansk Forfatterforening modtager du et medlemskort i forbindelse med din indmeldelse i foreningen.

Aviser, bøger og blade

Rabat på bogmarkedet

Som medlem af Dansk Forfatterforening kan du få rabat på bogmarkedet. Én bruger i 1 år koster således 495 kr. Skriv til sekretariatet for at få oplyst rabatkoden.

10 % på alle bøger i webshoppen hos Academic books

Academic books forhandler både akademiske fagbøger, men også skønlitteratur: fx romaner, noveller, biografier, krimier og børnebøger.

Medlemmer af Dansk Forfatterforening får:
10 % rabat på alle bøger i webshoppen, og fast fragt på 30 kr. uanset antallet af bøger.
Bestillingen foregår via academicbooks.dk/fordel. Her benyttes en rabatkode, når du opretter en profil på siden. Rabatkoden kan rekvireres på df@danskforfatterforening.dk

Transport, dagligvarer og fritid

Letsgo – få kontinuerlig rabat på delebiler
160620: medlemsfordel letsgo

Dansk Forfatterforenings medlemmer får kontinuerlig rabat på to af LetsGo Delebilers medlemskaber.

Som medlem af LetsGo Delebiler får du nem adgang til 200 biler placeret i København, Aarhus og Odense. Prisen for brug af bilerne afregnes ud fra hvor lang tid, du har reserveret bilen, samt hvor langt du har kørt med den. Det vil sige, at du ikke skal betale yderligere for benzin, forsikring, parkering, bilservice eller anden vedligeholdelse af bilen. LetsGo administrer alt det praktiske.

Medlemskab med kontingent – Til dig, der kører bil en gang i mellem

• Medlemsprisen er 96 kr./måned – plus den obligatoriske selvrisikoforsikring på 50 kr./måned.
  • Normalprisen er 220 kr./måned.
  • Næst laveste time- og kilometerpris.
  • Reservation af biler i timerne 20 til 06 er gratis.
  • Reservationsgebyret er på 10 kr.

Læs mere om medlemskab med kontingent

Medlemskab med kontingent+ – Til dig, der kører ofte

• Medlemsprisen er 320 kr./måned – plus den obligatoriske selvrisikoforsikring på 70 kr./måned.
  • Normalprisen er 420 kr./måned
  • Billigste time- og kilometerpris.
  • Reservation af biler i timerne 20 til 06 er gratis.
  • Der er ingen reservationsgebyr.

Læs mere om medlemskab med kontingent+

Sådan får du rabatten

På letsgo.dk kan du tilmelde dig og oplyse Dansk Forfatterforenings rabatkode.

Rabatkoden får du ved at kontakte Dansk Forfatterforenings sekretariat på medlemsservice@danskforfatterforening.dk

Har du yderligere spørgsmål om tilbuddet eller delebilsordningen, er du velkommen til at kontakte Letsgo enten på telefon 35 35 14 11 eller på mail letsgo@letsgo.dk.

Sologstrand.dk – 10% rabat på sommerhusleje

Som medlem af Dansk forfatterforening får du 10% rabat på leje af sommerhus gennem sologstrand.dk. Bemærk, at ved lejet sommerhus inkl. slutrengøring, så gives rabatten udelukkende på den rene lejepris, dvs. ekskl. slutrengøring. For at opnå rabatten skal du booke gennem et link. Dette link får du ved at sende en e-mail til df@danskforfatterforening.dk

GG Tours http://www.ggtours.dk/

Som medlem af Dansk Forfatterforening får du:

• 25-30% tilbud på udvalgte ture
  • 10% rabat på alle “Extravaganza”- og “Endags kulturevents” produkterne.
  • 7% rabat på alle “The best of Europe”, “Globe Metropoler” samt “Grupperejse” produkter.

Ved bestilling skal anføres, at kunden er medlem af Dansk Forfatterforening. For bestilling og yderligere information kontakt da info@ggtours.dk

IGoGreen.dk – 25% rabat på hele sortimentet

Som medlem af Dansk Forfatterforening får du 25% rabat på hele sortimentet hos IGoGreen.dk, der sælger økologiske basisvarer, både som enkelt køb og faste leveringer.
Se hele udvalget på https://www.igogreen.dk/collections og skriv til df@danskforfatterforening.dk for rabatkoden.

Kultur og oplevelser

Medlemskortet giver gratis adgang til:

Karen Blixen museet
Frederikshavn Kunstmuseum
Aalborgs Historiske Museum
Fanø Museum
Teatermuseet i Hofteatret

Rabat på Bokmässan Göteborg

Ansøges via Dansk Forfatterforenings sekretariat df@danskforfatterforening.dk

Nordjyllands Kunstmuseum

Vis kortet og opnå rabatten ved indgangen.

International Forfatterscene – 30 % rabat på entre

Få entre til Sorte Diamants forfatterarrangementer (International Forfatterscene) for 75 kr. (standardpris 125 kr.) Husk at oplyse medlemskab ved henvendelse på tlf.: 91 32 42 27. Bestilte billetter skal afhentes i Diamantens reception senest 14 dage efter bestilling. Husk medlemskort ved afhentning.

Læs mere her: http://www.kb.dk/da/dia/studentsonly/forfatterscene

Cinemateket – rabat på filmoplevelser

Rabataftalen omfatter årskort til 220 kr. på film i Cinemateket i Filmhuset (normalpris 275 kr.). Oprettelsen foregår via dette link. Kode til brug ved oprettelse af medlemskab fås ved henvendelse til df@danskforfatterforening.dk. Årskortet giver rabat på billetter, og du kan tage en ledsager med til samme pris. Desuden er der 20% rabat i café og restaurant SULT, gratis adgang til første visning af Månedens film og rabat på medlemstilbud i Cinematekets butik.

Pension og forsikring

Som medlem af Dansk Forfatterforening kan du
tegne pension og evt. forsikring igennem PFA.

Pensionsordning

Som medlem af foreningen har du nu mulighed for at tegne en pensionsordning igennem PFA. Du kan enten vælge at indbetale mindst 1000 kr. hver måned eller lave en årlig indbetaling på minimum 12.000 kr. – begge dele er fradragsberettiget. Betaler du fx 40 % i skat, så koster det kun 600 kr. at indbetale 1.000 kr. til din pension pr. måned. Du skal altså ikke betale skat, når du indbetaler til pensionen. Når du går på pension, betaler du skat af udbetalingerne. Du kan indbetale på ordningen frem til din folkepensionsalder.

Hvis du ønsker at indtræde i denne ordning så skal du udfylde dette skema, men fravælge forsikringsdelen.

Pension og forsikring i én ordning

Til pensionsordningen i PFA er det muligt at tilvælge en forsikringsordning for kritisk sygdom, tab af erhvervsevne og udbetaling til dine efterladte, hvis du dør. Denne ordning inkl. pensionsopsparing koster samlet 2000 kr. om måneden, beløbet er ligeledes fradragsberettiget. Denne ordning er månedlig, og kan ikke laves som en årlig samlet indbetaling. Du skal dog være opmærksom på, at tab af erhvervsevne kan være kompliceret at opgøre i forfattergerningen, du skal derfor nøje overveje om denne ordning er gunstig for dig.
Derudover kan du også vælge en sundhedsforsikring (PFA Helbredssikring) og forsikringer til dine børn.

Hvis du ønsker at benytte dig af denne ordning, så skal du udfylde dette skema og tilvælge forsikringsdelen.

Du kan  læse mere her om begge ordninger her: https://pfa.dk/medlemsplus eller ringe til PFA på tlf. 70 12 50 00.

A-kasse

Der kan være mange gode grunde til at være i en A-kasse. Måske er der en A-kasse, som er særlig oplagt i forhold til din uddannelsesmæssige eller erhvervsmæssige baggrund. Ellers kan du som medlem af Dansk Forfatterforening søge om optagelse i AJKS, som er knyttet til Dansk Journalistforbund. Du kan læse mere om optagelseskrav og vilkår her: https://ajks.dk/
A-kassen kan hjælpe dig med at vurdere din situation i forhold til dagpengemuligheder mv., og vi anbefaler altid, at du booker et møde med A-kassen før tilmelding.

Hvis du er 100 % selvstændig kan du med fordel overveje denne forsikring: https://indberet.virk.dk/sygedagpengeforsikring/blanketter-og-priser/pris-for-selvstaendige-arbejdsgivere

PR

Creatrix.dk – 25 % rabat på reklameartikler og tryksager

Som medlem af Dansk forfatterforening får du 25 % rabat på reklameartikler og tryksager hos Creatrix ApS. Rabataftalen kan benyttes på hele varesortimentet og rabatten fratrækkes den endelige købesum, ekskl. Leveringsomkostninger.

Brug b.la. rabataftalen til:

Se hele udvalget på Creatrix.dk og og skriv til df@danskforfatterforening.dk for rabatkoden.

Foredragslisten hos Kristeligt Dagblad – medlemsrabat
  • Op til 10 forskellige foredrag ind på din profil på foredragslisten.dk. (tilgås også via http://www.foredragslisten.dk/ i øverste menu)
    • Dit portrætbillede og foredrag bliver vist i avisen minimum fire gange.
    • Dit portrætbillede og foredrag vises 50.000 gange på internettet.
    • Du bliver fremhævet i alle søgninger med både profilbillede og tekst med fed skrift.
    • Du kan få links til din hjemmeside og dine sociale medier med på din profil.Prisen pr. år er kr. 1.259 eks. moms (normalpris kr. 2.499).
    For yderligere information skriv til: foredrag@k.dk.
Pressekort

Som medlem af Dansk Forfatterforening har du endvidere mulighed for at få et pressekort, men det kræver, at du også har journalistisk eller pressefotografisk arbejde som væsentligt beskæftigelsesområde.

Hvem udsteder pressekortet?
Fællesudvalget for Danske Presseorganisationer (FDP) udsteder pressekort til andre end journalister med journalistik som væsentlig beskæftigelse – dette skal dokumenteres ved to-tre eksempler. Måske udmunder din research i freelanceartikler, eller du er fast klummeskribent eller andet.

Pressekortene fremtræder som udstedt af FDP.

Hvor lang tid gælder pressekortet?
Pressekort udstedt af FDP har en løbetid på 3 år ad gangen. Der opkræves et gebyr på kr. 200,00.

Ved fornyelse af kortet kontaktes Bente Holmstrøm på pressekort@danskemedier.dk

Hvordan ansøger man om kortet?
Ansøgning og uddybende spørgsmål om pressekort kan sendes til Danske Medier på: pressekort@danskemedier.dk

IT og kurser

Kurser i Excel, søgemaskineoptimering og WordPress

Som medlem af Dansk forfatterforening kan du få 25% rabat på alle online-kurser på NemProgrammering.dk. På NemProgrammering.dk kan du blandt andet tage kurser i Excel, Søgemaskineoptimering (SEO), WordPress, InDesign og meget mere. Se alle premium kurser på https://www.nemprogrammering.dk/wp/bliv-medlem/.

Plusord giver fast 25 % i kursusrabat til medlemmer af DFF

På kurser med mindst tre deltagere gives der 25 % rabat til medlemmer af Dansk Forfatterforening samt til studerende. Læs mere om kurserne her: http://www.plusord.dk/

2004 - 2018 © Copyrighted | Dansk Forfatterforening | Designed by Arendt™ & Developed by Eksakte