Ud-af-huset møde 2022 bliver den 21. maj på Liselund Højskole i Slagelse

Primært for medlemmer af S-gruppen, men så længe der er plads er forfatterkolleger fra de øvrige grupper i DFF også meget velkomne.

Af De skønlitterære - 22. marts 2022

Siden 2018 har vi i DFF’s skønlitterære gruppe holdt et årligt ”Ud-af-huset-møde” for medlemmer, som ikke bor i Storkøbenhavn og derfor har svært ved at deltage i Forfatterforeningens aktiviteter i Strandgade i København.

Formålet er at styrke personlige kontakter, dialog og erfaringsudveksling om aktuelle fagpolitiske og litterære temaer samt lokal netværksdannelse. S-styrelsens Ud-af-huset-gruppe består pt. af Christine Tjalve, Anne Nielsen, Harald Havsteen-Mikkelsen, Martin Holmslykke og Frode Z. Olsen.

I 2018 var vi i Svendborg, 2019 i Farsø, 2021 i Gram: https://danskforfatterforening.dk/s-gruppen/hvordan-gik-forfattertraeffet-i-gram/

I år har vi besluttet at holde ”Ud-af-huset-mødet” lørdag den 21. maj fra kl. 13 til kl. 21 på Liselund Højskole i Slagelse for især (men ikke udelukkende) at samle jer, som bor på Sjælland og de sydlige øer.

Liselund Højskole har fine faciliteter, smuk beliggenhed, og gode offentlige transport-forbindelser. Og så indviede højskolen i august 2021 Martin A. Hansen-samlingen, en stue med forfatterens personlige møbler, malerier og bogsamling, alt hvilket vi får mulighed suge til os. https://www.liselund.dk/martin-a-hansen-1

Foreløbigt program:

13:00-1600: Velkomst, efterfulgt af debat og idéudveksling om aktuelle litterære og skrivemæssige temaer, gerne suppleret med kortere oplæsninger af passager fra egne eller andres værker. Vi skal da også dvæle lidt ved Martin A. Hansen, når en så oplagt mulighed tilbyder sig. Der er kaffe- og tepause ind i mellem, når det passer os og har brug for at strække benene.

13:00-13:15: Velkomst, kort om programmet og praktiske oplysninger.

13:15-1400: Besøg i Martin A. Hansen-lokalet og -samlingen ved Henning Nørhøj, næstformand i Landsforeningen for Martin A. Hansen.

14:00-16:00: Debat og idéudveksling om litterær proces med ”inspiration” som stikord og gerne (men ikke udelukkende) med afsæt i Martin A. Hansens forfatterskab. Overraskelser er på programmet! Hvad trykker på en knap hos dig? Hvordan arbejder du med stoffet, alene eller evt. sammen med andre. Send os et par ord, hvis du vil illustrere med kort oplæsning af linjer fra eget eller andres værk.

16:30-18:00: Gensidig orientering om aktuelle faglige emner – forfatterøkonomi, kontrakter, Kunstfonden, biblioteker… Det er også af interesse at høre, om der er særlige aktiviteter i dit område, som f.eks. stORDstrømmen. Fra den skønlitterære styrelse fortæller vi om pejlemærker for årets møder, kurser og andre aktiviteter.

18:30-21:00: Aftensmad, fælles hygge på og samvær

Din deltagelse er gratis. Forslag og ideer er altid velkomne.

Mødet er især for medlemmer af den skønlitterære gruppe, men medlemmer fra de øvrige grupper, inkl. associerede, er også meget velkomne så længe vi har plads.

Sidste frist for tilmelding var 7. april 2o22, men er du kommet for sent, så prøv alligevel ved at skrive til Frode Z. Olsen (frode.z.olsen@mail.dk).

Program og deltagerliste er sendt ud til alle tilmeldte. Har du alligevel ikke fået det, så kontakt Frode.