Workshop om noveller // Del 2

Den erfarne forfatter og underviser A. Silvestri står i front på denne todelte workshop om noveller.

Af De skønlitterære - 4. september 2023

Vi vil gerne præsentere jer for noget nyt! Ikke et kursus eller en skrivegruppe, men et workshop-format, hvor der både er oplæg, øvelser … og hjemmearbejde! Workshopforløbet er gratis for ordinære medlemmer – og du skal kunne komme begge dage. Workshopforløbet er gratis for ordinære medlemmer – og du skal kunne komme begge dage. Første gang er 22. september. Anden gang er 6. oktober, begge gange fra 11.00 – 15.00.

Praktisk:
Workshoppen løber over to fredage. Første fredag indeholder et oplæg om novellen som genre, der fungerer som startskud for en række skriveøvelser. Mellem første og anden kursusgang skal hver deltager skrive et anslag til en novelle, som i anden kursusgang bliver genstand for feedback. Kurset afrundes med tanker og forslag til, hvordan man kan arbejde videre med sit anslag efter kurset. Der vil være snacks, men du skal medbringe en madpakke.

Tilmeld dig til stephanie@caruana.dk senest tirsdag d. 12. september. BEMÆRK: Begrænset antal pladser!

Sted: Dansk Forfatterforening, Strandgade 6, st.; 1401 København K

Dato: 6. oktober 2023 11.00 – 15:00

Deltagelse:
Primært for: De skønlitterære

Om workshop-lederen:
A.Silvestri (f. 1977) er forfatter, underviser, redaktør og lydbogsindlæser. Han debuterede med novellesamlingen Køtere dør om vinteren (2010) og er aktuel med novellesamlingen Tanker om at flygte (2023), der er hans tyvende udgivelse. Han har medvirket i over 80 antologier, har tekster ude på russisk, kinesisk og engelsk og vandt i 2021 prisen for Årets Danske Horrorudgivelse. Hans værker tackler ofte genrer og systemer på usædvanlige måder.