Torsdag 11. november, 15 – 17: Om vin og sundhed. Ved læge og forfatter Henning Kirk og sommelier Eva Marie Tang

Vin og sundhed, smag og nydelse

Eva Marie Tang Kirk og Henning Kirk

Siden oldtiden har vin været omtalt som noget, der var godt for sundheden. De sidste tyve år har den lægevidenskabelige forskning underbygget den gamle opfattelse af, at et mådeholdende forbrug af alkohol er gavnligt for sundheden. I foredraget vil vi omtale forskningen om vinens sundhed, og vi vil også komme ind på, hvad vin egentlig er, og på de smagsoplevelser, der ligger bag det gode råd om at nyde et godt glas vin.

Der vil være vinsmagning, gratis for gruppens medlemmer, 50,- for ikke medlemmer.

Tilmelding nødvendig senest 1.11: kontakt@seniorgruppendff.dk

• aldrings- og hjerneforsker, dr.med. Henning Kirk
  • certificeret WSET-3 og uddannet sommelier Eva Marie Tang Kirk.

Af Seniorgruppen - 1. november 2021