6.6.24: Sommerudflugt: Barndommens Gade – i Tove Ditlevsens fodspor.

Rundvisning i kvarteret omkring Hedebygade på Vesterbro – Barndommens gade, herunder besøg på nogle af de steder, der havde særlig betydning for Tove Ditlevsen.

Vi afslutter med frokost i “Klubben” på Enghavevej, et af Toves “steder”.

For medlemmer af seniorgruppen evt. med en gæst. Pris: medlem 100,-  gæst 200 ,-

Tilmelding til Benny Pedersen: bpe1954@gmail.com  senest 22.5.

Vi har været heldige og få Helle Solvang som rundviser.

Helle står bag flere af lydfortællingerne og ruteplanlægningen i projekt Danske Digterruter, herunder Tove Ditlevsen, Vesterbro, Agnes Henningsen, Lundsgaard i Kerteminde, Inger Christensen i Vejle, Brorson i Ribe og Emil Aarestrup i Nysted.

Helle er  uddannet cand.mag. i Musikvidenskab og Moderne Kultur- og kulturformidling på Københavns Universitet i 1998 og har journalistisk efteruddannelse.

Helle Solvang er velbevandret i det danske kulturliv. Hun har medvirket i Kulturministeriets ‘Den Danske Kulturmodel’ som researcher og forfatter, har faciliteret et væld af samtaler og processer for kulturmøder, institutioner og organisationer. Helle har desuden i 20 år været tilknyttet DR som tilrettelægger, researcher og vært på forskellige programmer, f.eks. Sproglaboratoriet. Desuden har hun interviewet forfattere på bl.a. International Forfatterscene og Bogforum, og har i det hele taget et langt og spændende CV indenfor kulturlivet..

Foto: Hoveddør til Hedebygade 30 A taget af Arabella Neuhaus (for at undgå rettighedsproblemer :-))

Af Seniorgruppen - 17. april 2024