Sørine Gotfredsen 6. marts klokken 15

Sørine Gotfredsen taler i Forfatterforeningen onsdag d. 6. marts kl 15.

Af Seniorgruppen - 14. februar 2019

Hendes allernyeste bog, Tolv tiltaler, er et opgør med de dominerende holdninger lanceret af det, hun kalder vor tids prædikanter, meningsgiverne, som revser os, men samtidig påstår, at vi selv kan skabe en bedre verden. Som giver os aflad for vores utilpassethed ved at skyde skylden på noget andet, end os selv, forældrenes opdragelse, samfundets indretning; som erstatter troen med etiske forskrifter, der tilsyneladende gør livet nemmere, men som i virkeligheden lægger et uhyre åg på vores skuldre, for vi skal selv, selvhjælpsbøger, der viser vejen i korte sentenser, gå glip, hold op. Hun kalder vores tid den terapeutiske tidsalder, for alt kan tilsyneladende afhjælpes og udflades. Men hvad bliver der af menneskets sjæl, hvordan forholder vi os til det onde, som er i verden og i os selv? Gotfredsens nye bog er et ordentligt slag i vinterdynen!