Om gruppen

Aarhusgruppen dækker forfattere, illustratorer og oversættere med tilknytning til Aarhus og det østjyske opland og tæller pt. godt  169 medlemmer.

For både at styrke det faglige og det kollegiale fællesskab lokalt, afholder gruppen 6-8 fyraftensarrangementer om året. Dertil kommer en række SKRIV LØS- aftener, en årlig årsfest samt af og til andre inspirerende arrangementer, masterclasses eller oplæsninger eksempelvis i forbindelse med større litteraturfestivaler eller lignende i byen.

Foreningen er anerkendt som interessegruppe under Dansk Forfatterforening, og medlemskab af Dansk Forfatterforening giver automatisk ret til medlemskab af gruppen.

Se Vedtægter Aarhusgruppen 24032021.

Det centrale for gruppen er at styrke forfatteres, illustratorers og oversætteres kollegiale og faglige fællesskab i det østjyske, gøre gruppens medlemmer mere synlige i det litterære landskab samt øge samarbejdet med andre kulturelle institutioner i området.

Aarhusgruppens formand er Dorthe Klyvø, og hun kan kontaktes på dorthe@klyvo.dk