Om gruppen

Aarhusgruppen dækker forfattere, illustratorer og oversættere med tilknytning til Aarhus og det østjyske opland og tæller pt. godt  135 medlemmer.

For både at styrke det faglige og det kollegiale fællesskab lokalt, afholder gruppen 6-8 fyraftensarrangementer om året. Dertil kommer en række SKRIV LØS- aftener, en årlig årsfest samt af og til andre inspirerende arrangementer, masterclasses eller oplæsninger eksempelvis i forbindelse med større litteraturfestivaler eller lignende i byen.

Foreningen er anerkendt som interessegruppe under Dansk Forfatterforening, og medlemskab af Dansk Forfatterforening giver automatisk ret til medlemskab af gruppen.

Se Aarhusgruppens vedtægter her.

Det centrale for gruppen er at styrke forfatteres, illustratores og oversætteres kollegiale og faglige fællesskab i det østjyske, gøre gruppens medlemmer mere synlige i det litterære landskab samt øge samarbejdet med andre kulturelle institutioner i området.

Aarhusgruppens formand er Gunvor Ganer Krejberg, og hun kan kontaktes på info@gunvorganerkrejberg.dk

2004 - 2020 © Copyrighted | Dansk Forfatterforening | Designed by Arendt™ & Developed by Eksakte