Anne-Grete Nicolaisen

Sidst opdateret: 3. januar 2024
Anne-Grete Nicolaisen

Beskrivelse:

Jeg er uddannet socialrådgiver og har i mit fag foretaget meget skriftligt arbejde i form af større undersøgelser og evalueringer.
I 2012 debuterede jeg med en interviewfortælling om og med en række kvinder, der voksede op i 1950'erne i Sundby på Amager. Kvindernes fortællinger om især voksenlivet i 1960 spejles i samfundet i den tid.
En anmelder skrev, at bogen var relevant læsning for både mænd og kvinder, der havde haft deres opvækst på Amager men også, og ikke mindst, havde haft deres opvækst andre steder i landet.
Bogen er også egnet for skoleklasser.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Odsvej 5, 3000 Helsingør Land: DK Tlf: 20148837 Mobil: 20148837 E-mail: Klik for at se e-mail CVR: 28452640

Medlem Af:

Kvindelige Forfattere, Seniorgruppen, Faglitterære gruppe

Online Referencer:

Udgivelser

Andre projekter

Abort - Kan - Kan ikke - Skal ikke.
Lavet i: 2023

Seneste udgivelse: Mor – en antologi om moderskab, red. Pia Deleuran
Forlag: Narration Publication
Udgivelsesår: 2017

Flere udgivelser:

Hinkesten og Helgoland – en interviewfortælling, bog, Skriveforlaget 2012, e-bog, Lindhardt og Ringhof 2017.

Andre projekter:

Jeg oprettede i 2022 min egen virksomhed, Ego Elegi, hvor jeg skriver folks erindringer.