Stephanie Caruana

Sidst opdateret: 3. august 2022
Stephanie Caruana

Beskrivelse:

Jeg er forfatter, filmanmelder og uddannet journalist, og arbejder som freelancer med kulturjournalistik, undervisning i at skrive, kommunikation og projektledelse.

I Dansk Forfatterforening er jeg formand for den Skønlitterære gruppe og med til at køre interessegruppen Kvindelige Forfattere - og så er jeg med til skabe Blixen, hvor jeg bl.a. står for den berygtede efterfest Blixen Bootleg.

Det erotiske som drivkraft og som psykologisk faktor fylder ret meget i mine værker og i de ting, jeg skriver om - medmindre jeg skriver som debattør. Så er det oftere feminisme, kunstens vilkår i konkurrencestaten og finurlige damebladsklummer. Ikke den store forskel, faktisk.

Se mere på www.caruana.dk (opdateres sjældent, dog)
Instagram: www.instagram.com/stephanie.caruana/

Kontaktoplysninger:

Adresse: 2300 Kbh. S. Land: Danmark Mobil: 28109674 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære, Kvindelige Forfattere

Online Referencer:

Besøg mig på:

Udgivelser

Prosastykket ‘HUD – et brudstykke’ er med i ‘A little less conversation’, et dejligt tidsskrift, der i dette nummer handlede om hud. Udkom d. 7. december 2016.

Novellen ‘Blodbryllups-suite’ er med i ‘Mord i dit hjem‘, fra Byens Forlag kom i sommeren 2016. En besk, lille satan om skriveblokeringer og hjertesorg. Hør mig læse op her.

Min kriminovelle ‘Territoriet’ blev bragt hos POV International i februar 2016. Den er i to dele, find dem her.

I juli 2015 var min erotiske novelle ‘Mandefred’ i Alt for Damerne. Læs den her.

Novellen ‘Sirenebrand’ indgår i denne favnfuld mord-i-din-hjemby_forside1000pxkriminoveller i ‘Mord i din hjemby’ fra Byens Forlag. Det er en ond, lille gotisk sag, der foregår på Orø, hvor jeg boede en del af min barndom. Der er andre gode navne i antologien, der spænder vidt. Udkom juni 2015.

Du kan lytte til et uddrag her.

Min novelle ‘Pavlovs Prinsesse’ er en de mange og ret forskellige fortællinger i ‘Udsøgt’, også fra Byens Forlag. Det er den lange version – jeg lavede en kort version som litteratursingle til ‘Den Forbandede Flamme’ – lyt her, den fås som single!
Udkom juni 2015.

smerten-selv_234616

Min spændingsroman ‘Smerten selv’ udkom d. 27. september 2013. Pressen skrev:

»Hun beskriver hårdkogt sex og sadomasochistisk farlig leg så direkte og råt, at ”Fifty Shades” om ikke før, så omsider må gå hjem og lægge sig i de pæne pigers velduftende gemakker. Og så leverer hun spænding, så selv den mest succesfulde krimiforfatter burde lure hende nogle tricks af…«
***** – Merete Reinholdt, Berlingske Tidende

»… den er en øjenåbner«
**** – Bente Wiik, Fyns Amts Avis

»Krimi og erotik i hed omfavnelse (…) To populære genrer forenes i Stephanie Caruanas lystige debutthriller, hvor skriveglæden brænder gennem siderne. «
**** – Nanna Frank Rasmussen, Jyllands-Posten

K - Erotiske noveller af kvinder (e-b Derudover har jeg bidraget med erotiske noveller til antologierne ‘K‘ og ‘360º‘ hos henholdsvis Metropolitan eBooks og Lindhardt & Ringhof. ‘K’ udkom d. 24. september 2013. Klik på billedet af den enkelte titel, hvis du vil læse.

360º‘ udkom d. 9. august 2013. Du kan købe min novelle ‘Privat visning’ som single her, men jeg vil varmt anbefale dig at købe hele bogen. Politiken var ret begejstret og gav antologien hele fem hjerter.
***** – Annette Dina Sørensen, Politiken

“…samlingens suverænt bedste af Stephanie Caruana. I ’Privat visning’ kobler hun hjernen til i sit drama om målrettet driftstyring. To kunstneres kunstteoretiske brain fuckeri under en fernisering udarter til en rablende seksuel udfordring på, hvor langt man vil gå i skabelsen af et kunstværk.”