Jørgen Munck Rasmussen

Oversigt over værker, projekter og legater JMR På eget forlag "På kanten" - nogle af dem læst op i DR På eget forlag "Eventyrlige historier" - tre af dem læst op i DR Debuterede i 1985 med romanen "Slaven Atticus", som foregår i Pompeji og i det antikke Rom. Vandt i 1985 førstepræmie i forlaget Pimpernels novellekonkurrence med historien "Musen" 1986 - Min ven Felix - roman fra Germanien år 68 e.kr. Forskelligt arbejde for DR - noveller og en føljeton for børn. Har skrevet letlæsningsbøger for Gyldendal UV "Det magiske X og andre eventyr" - kunsteventyr for børn. Fik i 1988 støtte fra kulturministeriet til udgivelse af bogen "Kasper og Mozart" om en udviklingshæmmet dreng. Vandt i 1988 2.præmie i Aschehougs novellekonkurrence i anledning af jubilæet for stavnsbåndets ophævelse. 1988 - skrevet lokalspillet "Da stavnsbåndet brast" sammen med Niels Andersen- opført på Marienborg/Møn - valgt til årets bedste egnsspil. 1989 –Rejselegat Kunsfonden til Rom 1989 - noveller skrevet over billeder på det nationalhistoriske museum på Frederiksborg Slot. 1990 - Revyen Alkoholdninger - udgivet på Drama 1990 - skrevet revykomedien "Danmark på spil" sammen med skuespilleren Niels Andersen-udgivet på Drama 1991. Undervisningsspillet "Terror på togrejsen" i samarbejde med tre andre forfattere på Gyldendal 1991 – Nordisk rejselegat i forbindelse med historisk spil i Vordingborg 1991 - Skrevet borgspillet "Spectaculum" til 750-årsjubilæet for underskrivelsen af Jyske Lov" i Vordingborg. 1992 . Skrevet egnsspillet "Kampen om Østersøen" - opført august 92 i Stege. 1992. Skrevet første bog i en ny eventyrserie på Gyldendal UV for børn. 1993.Anden bog i eventyrserie for børn 1993 Novelle i antologien "Se mig dog!" 1994 Novelle i Copy -Dans bog "Den ulovlige kopi" 1994 De der skal dø! - bog om gladiatorer i Romerriget 1994 Tilbage til Guldalderen - Et spil om danskere og danskhed - Byspil Præstø. 1995 "Alverdens Mure" - skuespil om indvandrerproblematikken. “Alverdens Mure” deltog i det landsomfattende projekt “Eet land forskellige folk.” 1996 Mary Rose - fagbog om Henriks den Ottendes sunkne flagskib. 1996 "Eet er søkort at forstå"...Teaterstykke i samarbejde med Erik Frohn-Byspil Præstø. 1997 – Arbejdslegat fra Dramatikerforbundet 1997 - Arbejdsbog for folkeskolens ældste klassetrin i dansk om humor, Gyldendal Har vundet 2. præmie i LM´s (Lærerforeningens Materialeudvalg) konkurrence om at skrive letlæste fagbøger for unge indvandrere. De dødes rige – en fagbog om gravskikke – Gyldendal - 1998 1999 Teaterstykke om Grundloven Forår i Rom – Digtsamling – forlaget Attika 1998 Ophold på Forfatter- og oversættercentret i Visby sommeren 1999 Revykomedien ”Cirkus Starwars” Vandrefalken/Niels Andersen 1999 Cabareten ”På vippen” i samarbejde med Vordingborg Amatørscene. 2000 Rejselegat Litteraturrådet til Sverige/historisk research 2001 Fagbog om racerbiler Alinea letlæsningsbøger til 2-3. klasse Alinea. 2003 Børnebogen ”Der var engang en gris” på Forlaget Munck. Ungdomsbogen ”Spedalsk” 2005 (støttet af BG Banks litterære pulje) Sagn og eventyr fra Møn 2005 (støttet af EU) Luftpost – roman – Nyt Dansk Litteraturselskab 2006 Redaktør og bidragyder til bogen Møns Historie 1884-2006 Pludselig – digtsamling august 2006 Ophold Skandinavisk Forening i Rom oktober 2006 Spring – roman – Nyt Dansk litteraturselskab – udkommet februar 2007 Eventyr for børn og voksne – udkommet efterår 2007 (støttet af undervisningsministeriet) Arbejdslegat fra Dramatikerforbundet 2007 Rejselegat 2007 (autorkontoen) Rom Til døden – roman fra det antikke Rom – efterår 2007 Teaterstykket ”Det er bare sukker” – efteråret 2008 Ophold i Accademia Danimarca 2009 oktober Digtsamlingen ”Vin til vand” 2009 Romanen ”Over isen” 2010 Fortsættelse af denne: På flugt 2010 Romanen "Krystalnat" 2011 Romanen "Mord i katakomberne" 2012 Digtsamlingen "Vandkant" 2012 Romanen "Mord i lagunen" 2013 Romanen "Bag muren" 2013 Fortællingen "His Name was writ in Water" (om John Keats) JMR er medlem af Dansk Forfatterforening, af Danske Dramatikeres Forbund og Dansk-Svensk Forfatterselskab.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Ørnebakken 20, 4780 Stege
Lendemark
Land: Danmark Tlf: 55810028 Mobil: 25320010 E-mail: Klik for at se e-mail

Lyrikere

Udgivelser

Flere udgivelser

Seneste udgivelse: "His Name Was writ in Water"
Forlag: Forlaget Munck
Udgivelsesår: 2013