Klaus Enghvidt Olsen

Sidst opdateret: 24. september 2019
Klaus Enghvidt Olsen

Beskrivelse:

Klaus Enghvidt Olsen skriver kriminalromaner og noveller. Han har udgivet 5 kriminalromaner: "Lihou dokumenterne" (2015), "Som en besættelse" (2016), "Myrdede sjæle" (2017), "Vilje og afmagt" (2018) samt novellesamlingen "Rusland efter murens fald" (2018). I maj 2019 udgav han sin seneste spændingsroman, "Sandheden om Oliver" gennem Skriveforlaget. Klaus var direktør for Dandy/Stimorol i Moskva i perioden 1993-1997 og nedskrev under opholdet en række humoristiske noveller om almindelige russeres hverdag.

Kontaktoplysninger:

Adresse: 3520 Farum Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Online Referencer:

Forlag: Forlaget Strax gennem Forlaget Underskoven Udgivelsesår: 2015

Lihou dokumenterne

Christian Bjørn er en medie-star og super iværksætter. Udadtil er han innovativ, dynamisk og populær - men indadtil er hele hans forretningsverden ved at styrte sammen. Alt er overbelånt på falske løfter, og det er kun et spørgsmål om tid, før hans investorer vil opdage det. Han forsøger desperat at få sine forretningspartnere til at redde stumperne, men en søndag eftermiddag bliver en ung advokatfuldmægtig fundet død foran glas-og-stål-kontoret i det fine Hellerup. Han har hjulpet Christian med de indviklede selskabskonstruktioner. Har han begået selvmord eller er han blevet kastet ud fra bygningen? Christian går i panik, og så går det rigtigt galt.

Bogen har et højt spændingstempo hele vejen igennem.

Romanen er inspireret af virkelige sager som for eksempel Nordisk Fjer, Stein Bagger og Thorsen/Trads-sagerne. De giver masser af inspiration med grådighed og egoisme som store drivkræfter.

Anmeldelser:

krimisiden.dk