Dorthe Boss Kyhn

Sidst opdateret: 3. oktober 2023
Dorthe Boss Kyhn

Beskrivelse:

Uddannet journalist fra DJH og forfatter på sundheds- og livsstilsområdet. Har ila. de sidste fem år udgivet tre bøger på demensområdet, senest 'Demenssprog - lær at forstå mennesker med demens' sammen med psykolog, Anneke Dapper-Skaaning på forlaget Frydenlund (efterår 2023). Skriver også for Ældre Sagen.

Tilbyder også:

Undervisning og foredrag om demens- og pårørende problematikker. Tilrettelægger af livsportrætter i produktionsselskabet, Minhistorie.dk.

Kontaktoplysninger:

Adresse: 2800 Kgs. Lyngby Land: Danmark Tlf: 26177444 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Faglitterære gruppe

Udgivelser

Flere udgivelser

‘Demenssprog – lær at forstå mennesker med demens’, Forlaget Frydenlund, efterår 2023.
‘Living Normally with dementia’, healt profession Press, USA, efterår 2023.
‘Omsorgsmanifestet – hvordan vi skaber verdens bedste plejehjem’, Grønningen 1, 2020 (i samarbejde med May Bjerre Eiby)
‘Momse med demens – sådan skaber du lyse stunder i en svær tid’, Pressto, 2018 (i samarbejde med Ida Hinchely Kyhn)
‘Gal eller Normal – fortællinger om psykisk sygdom’, Lindhardt & Ringhof, 2013
‘Den Perfekte Skilsmisse’,  DR Multimedie, 2007