Dorthe Boss Kyhn

Sidst opdateret: 3. oktober 2023
Dorthe Boss Kyhn

Beskrivelse:

Uddannet journalist fra DJH og forfatter på sundheds- og livsstilsområdet. Har ila. de sidste fem år udgivet tre bøger på demensområdet, senest 'Demenssprog - lær at forstå mennesker med demens' sammen med psykolog, Anneke Dapper-Skaaning på forlaget Frydenlund (efterår 2023). Skriver også for Ældre Sagen.

Tilbyder også:

Undervisning og foredrag om demens- og pårørende problematikker. Tilrettelægger af livsportrætter i produktionsselskabet, Minhistorie.dk.

Kontaktoplysninger:

Adresse: 2800 Kgs. Lyngby Land: Danmark Tlf: 26177444 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Faglitterære gruppe
Forlag: Forlaget Frydenlund Udgivelsesår: 2023

‘Demenssprog – lær at forstå mennesker med demens’

Mennesker med demens bruger adfærd som sprog, de viser på den måde deres omverden, hvordan de har det, og hvad de har behov for. Raske kan lære at oversætte denne adfærd, vi kan lære at kommunikere via føle- sanselag, fx via adfærd, mimik, kropssprog, lyde mv.
I en række interviews med mennesker med demens, medarbejdere i ældreplejen og pårørende giver bogen eksempler på, hvordan det nye 'sprog' kan bruges i en hverdag fuld af paradokser og dilemmaer.