Henriette Vesterbak

Sidst opdateret: 23. april 2024
Henriette Vesterbak

Jeg er skønlitterær forfatter og kogebogsforfatter, og i mit daglige virke oversætter og redigerer jeg romaner.

Jeg er uddannet cand.ling.merc. og har arbejdet i sprogbranchen siden 2004 med alt lige fra oversættelse, redigering og korrektur til projektledelse og kvalitetssikring.

Jeg tilbyder følgende sprogservices:

◆ Oversættelse af bøger og tekster fra engelsk, svensk og norsk til dansk.

◆ Redigering af bøger, tekster og oversættelser med fokus på at forbedre formuleringer, så teksten flyder bedre og fremstår på et idiomatisk korrekt dansk.

◆ Korrektur og kvalitetssikring af bøger og tekster, hvor tegnsætning og grammatik optimeres, og teksten rettes for forståelsesfejl, stavefejl/slåfejl, udeladelser og lignende.

◆ Redigering af manuskripter (romaner) og manuskriptvurdering.

Jeg udfører mit arbejde med stor grundighed, overholder altid deadlines og anser først opgaven for færdig, når min kunde er 100 % tilfreds.

Kontaktoplysninger:

Adresse: 8310 Tranbjerg J Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail CVR: 28396066

Dansk Oversætterforbund, De skønlitterære, Aarhusgruppen

Oversætter fra:

Amerikansk, Engelsk, Norsk (bokmål), Svensk

Oversætter til:

Dansk

Besøg mig på:

Forlag: Flamingo Udgivelsesår: 2023

Hjerterum

I en familie af ambitiøse advokater er 21-årige Klara kunstner med stort K og kendt som den flyvske lillesøster, alle skal hjælpe og passe på. Selv ikke da hun flytter fra Flensburg til Aarhus, løsner klanen deres omklamrende greb, og da Klaras kæreste frier, opmuntret af familien, bliver det dråben.

Fra asken af et langt forhold og et opgør med sine forældre vokser Klara version 2.0 frem. Hun vil klare sig uden sine forældres penge, sine storebrødres hjælp og sin ekskærestes trygge favn. Hun vil lave installationskunst og nyde at være single – gerne i selskab med den sexede tømrer Michael. Men inden længe må hun sande, at følelser er svære at tøjle.

Fra fast forhold til frit fald

Men inden længe må hun sande, at følelser er svære at tøjle. Og da Michaels blakkede fortid begynder at indhente ham, mærker Klara tvivlen nage. Var det en god idé at løsrive sig fra sit trygge liv? Og kan Klaras hjerte overhovedet rumme den nye kærlighed?

Med humor, flirt og store følelser fortæller Hjerterum en fængende historie om at frigøre sig og selv finde vej, i kærligheden såvel som i livet. Romanen er det andet uafhængige bind i serien Kærlighedens kunst.