René Semberlund Jensen

Sidst opdateret: 28. januar 2024
René Semberlund Jensen

Cand.mag i finsk og nordiske sprog fra Københavns Universitet. Oversætter fra finsk, svensk og norsk til dansk. Har oversat en smule fra islandsk. Primært skønlitteratur men også erfaring med artikler, fagtekster og videnskabelige tekster. Har desuden redigeret 7 publikationer, hvoraf jeg også oversatte den ene fra finsk og islandsk til dansk.

Kontaktoplysninger:

Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Dansk Oversætterforbund

Oversætter fra:

Finsk, Finlandssvensk, Norsk (bokmål), Nynorsk, Svensk

Oversætter til:

Dansk

Besøg mig på:

Forlag: Forlaget Falco Udgivelsesår: 2023

Hvad ser du?

"Hvad ser du?" af Martta Kaukonen. Oversat fra finsk af René Semberlund Jensen efter "Terapiassa".

Det er ikke tilfældigt, at Iras forældre gav hende netop dette navn: Ira. Det betyder ’vred’ på latin. Ira er en seriemorder, der gemmer på en skrækkelig hemmelighed fra fortiden. Efter flere mord er hun bange for en dag at blive afsløret og udtænker derfor en genial plan for at skaffe sig selv et alibi: hun går i terapi og regner med at blive erklæret utilregnelig. Som sin terapeut vælger hun den feterede kendis-terapeut Clarissa – et kendt ansigt fra TV og dameblade. Et psykologisk spil opstår mellem de to kvinder, og snart viser det sig, at også Clarissa gemmer på sin egen forfærdelige hemmelighed.
Begge kvinder har desuden spillet en rolle i den andens fortid. Spørgsmålet er, om de finder ud af det – og hvem af dem, der får samlet brikkerne først.

Anmeldelser

Anmeldelse på Litteratursiden af Jette Holmgaard Greibe