Bo Lillesøe

Sidst opdateret: 3. maj 2017
Bo Lillesøe

Bo Lille Bo Lille, forfatter, cand. mag. Har bl.a. skrevet romanen ”SMS-Banden” (Ordsnedkeren), librettoen til rockoperaen ”Pictures from Cyclus 7” (CBS), seks digtsamlinger, herunder ”Haiku på dansk – med skævt smil og skæve øjne” (Oneman) og "For dvælesjæle - Haiku til almen vederkvægelse", en del faglitteratur, bl.a. ”Neue Zeiten – Neue Töne” (Munksgaard), artikler, essays og debatindlæg. Nyeste udgivelse: Digtsamlingen / CD'en: SITTI SÅNGZ (2011/12) og "For dvælesjæle - Haiku til almen vederkvægelse". Digte i ”Hvedekorn” og div. antologier. Redaktør af "Digtergaven", det daglige haiku i Dagbladet Information (2006-7). Bo Lille leder ”Underskoven”, det næstældste litterære forum herhjemme (Huset i Magstræde). Styrelsesmedlem i lyrikgruppen i Dansk Forfatterforening. Styrelsesmedlem i Dansk-Svensk Forfatterselskab. Har grundlagt Forfatterskolen Viborg. Afholder lyrik- og romankurser på skoler rundt om i Skandinavien. Se også "Bo's Lille Kulturhjørne", kulturinterviews à ½ times varighed https://www.facebook.com/BosLilleKulturhjorne?ref=ts Læs mere på http://www.bolille.dk

Kontaktoplysninger:

Adresse: Bregnerødvej 66, 2th, 3460 Birkerød Land: Danmark Mobil: 26735208 E-mail: Klik for at se e-mail

Lyrikere, Haikugruppen

Udgivelser

Seneste udgivelse: Nyeste udgivelse: “For dvælesjæle – haiku til almen vederkvægelse” (2012)
Forlag: mellemgaard
Udgivelsesår: 2012

Det ser jeg ingen grund til. Der er pt. 19 bøger.

Jeg kan angive disse få:
Romanen ”SMS-Banden” (Ordsnedkeren),
librettoen til rockoperaen ”Pictures from Cyclus 7” (CBS)
”Haiku på dansk – med skævt smil og skæve øjne” (Oneman)
En del faglitteratur, bl.a. ”Neue Zeiten – Neue Töne” (Munksgaard), artikler, essays og debatindlæg.
Digtsamlingen / CD’en: SITTI SÅNGZ (2011/12)
“For dvælesjæle – Haiku til almen vederkvægelse”..