Hvem giver priser til hvem og hvorfor

Om hvordan forfattere og forlag samarbejder om at skabe kvalitet i læremidler.

Mød en lærebogsforfatter og en redaktionschef ved Gyldendal på et fyraftensmøde den 3. april kl. 16.30-18.00 i Strandgade 6, København. De vil beskrive deres arbejde og samarbejde om at skabe gode læremidler til folkeskolen.

Lærebogsforfatteren Ayoe Quist Henkel fik i 2016 Gyldendals læremiddelpris for sine udgivelser.  Hun er ud over at være lærebogsforfatter lektor i dansk på læreruddannelsen i Silkeborg og ph.d. stipendiat. Hendes afhandling drejer sig om ungdomslitteraturens æstetiske udvikling i et digitaliseret og medialiseret tekstlandskab.

Kirsten Buhl, redaktionschef på Gyldendal, har i en menneskealder været involveret i skabelsen af en stribe af prisbelønnede, fremragende udgivelser.

Oplægsholderne har derfor gode forudsætninger for at udtale sig om, hvad kvalitet i læremidler vil sige set ud fra en forfatters arbejdsproces og ud fra et forlags synsvinkel. Ayoe Quist Henkel vil ud fra sine erfaringer beskæftige sig med en læremiddelforfatters rolle i dag og i fremtiden.

Kirsten Buhl vil berøre kvalitetskriterier i forbindelse med udgivelse af læremidler. Hun vil desuden tegne et billede af fremtidens læremiddelmarked, som hun ser det.

To gode praktikere med stort teoretisk udsyn. Kom og deltag i debatten sammen med dem.

Læremiddelgruppen er arrangør, men alle medlemmer af Dansk Forfatterforening kan deltage.

Tilmelding til Helge Christiansen på vhch@mail.dk  er ønskværdigt af hensyn til den praktiske tilrettelæggelse, men ikke et krav.