Armensk/kurdisk/yazidi poesifestival

Den armenske politiker, forfatter og repræsentant for det Yazidiske folk i Armenien Siaband Bakoyan vil sammen med forfatteren Kåre Bluitgen og historikeren fra den Yazidiske kulturforening Yilmaz Yildiz fremføre oplæg om Yazidiernes historiske og aktuelle situationen i Armenien og Mellemøsten.

Dertil vil 3 armenske kurdiske digtere, bosat i Danmark, Sverige og Tyskland læse op.

Afsluttende byder Den Yazidiske kulturforening i et samarbejde med Dansk Forfatterforening på en festlig middag med traditionel kurdisk mad og musik.

Arrangementet er åbent for alle.

Tilmelding til middagen kan ske til: erdem@privat.dk senest 23. november.
Betaling for ikke-medlemmer af Dansk Forfatterforening sker i døren kontant eller pr. mobilpay.

Program for aftenen ser du her

De Armenske forfattere og oplægsholderes rejse er støttet af Statens kunstfond. Arrangørgruppen har i øvrigt opnået støtte fra bl.a. Kunstfonden til et litterært og kulturpolitisk besøg hos den Armenske Forfatterforening.