Ingen æselører – Den digitale lærebog

Læremiddelgruppen i Dansk Forfatterforening inviterer til fyraftensmøde med redaktionschef Marie Danø fra Clio Online

Dansk Forfatterforenings Læremiddelgruppe er vært ved et gå-hjem-møde om digitale undervisningsmidler. Vi har besøg af redaktionschef Marie Danø fra et af landets største digitale forlag, Clio Online.

Hvad sker der i maskinrummet på et digitalt forlag? Hvordan udarbejdes digitale læremidler? Hvad er tekstforfatternes og illustratorernes rolle i udarbejdelsen? Er der skabeloner, eller er det tilladt at blafre med ørerne? Hvor meget ligger fast fra starten, og hvor meget ‘opfindes’ undervejs? Hvad er de nye mediers funktion og muligheder i forhold til den traditionelle lærebog? Disse og sikkert hundrede andre spørgsmål søger vi svar på i dette arrangement.

Alle er velkomne.