Monotypi-workshop

Spændende workshop for alle, men illustratorer får fortrinsret. På workshoppen vil Stine Illum introducere deltagerne for monotypier, der er en enkel grafisk trykteknik.

Monotopi er en trykteknik, hvor farven påføres på en tom plade. I denne workshop arbejdes med gelliplates, som er nemme at rengøre, og kan bruges mange gange. Derefter tegnes der direkte på pladen, eller man laver forskellige aftryk. Pladen trykkes over på papir, og man kan se det færdige tryk.

Man får mulighed for at eksperimentere med forskellige strukturer og aftryk af forskellige materialer, som Stine Illum stiller til rådighed, og hun vil også vise, hvordan man kan enten klippe eller rive forskellige stencils, der også kan bruges på pladen.

Deltagerne får naturligvis egne tryk med hjem efter workshoppen.

Læs mere om Stine Illum her: https://www.stineillum.dk/About

Tilmelding seneste 15. marts til: dorthe@klyvo.dk

Du får besked efter tilmeldingsfristen, om du er kommet på kurset.

Bemærk! Workshoppen er for alle, men illustratorer vil have fortrinsret.

Gratis for ordinære medlemmer – 250 for associerede.