Artikel fra Forfatteren Nr. 1 - 2024

De kritiske revisorers bemærkninger til regnskabet for 2023

Vi har gennemgået det fremlagte regnskab og på den baggrund stillet bogholderiet i alt 17 opklarende spørgsmål, som alle er blevet besvaret fyldestgørende.

Regnskabet viser igen, at foreningen har gennemført en imponerende lang række arrangementer, projekter og kurser med stor tematisk bredde, ligesom foreningen i 2023 deltog på årets Bogforum med en velbesøgt stand.

Vi glæder os over, at foreningens medlemstal er støt voksende.

2023-regnskabets positive resultat er hovedsagelig en følge af de generelle kursstigninger på de finansielle markeder, som foreningens investeringer har nydt godt af. Vi har spurgt ind til bestyrelsens fremadrettede forvaltning af foreningens formue, som vi har tillid til. Årsregnskabet viser, at vi stadig har en stor likvid beholdning, og vi har derfor også bedt bestyrelsen overveje foreningens langsigtede planer med samme.

Vores samlede konklusion er, at Dansk Forfatterforening har en sund økonomi.

Vi finder regnskabet tilfredsstillende og vil på den baggrund takke sekretariat, bogholderi, bestyrelse og formand for kvalificeret administration og ledelse.

Af Lotte Garbers & Janne Hejgaard