ordløst

ordloestOrdløst – 119 digtere i Dansk Forfatterforening er en digt-antologi med 122 digtere… som L-gruppens daværende formand Kenneth Krabat og styrelsesmedlem Lonni Krause stod for at samle og designe. Arbejdet tog fulde 3 måneder hen over sommeren 2009 og blev fejret ved en stor reception i Dansk Forfatterening i august 2009.

Den 1045 sider store PDF rummer en ucensureret samling af lyriske bidrag fra hele foreningen, sorteret efter omfang fra 1 lille digt til en hel digtsamling, og illustreret af 10 indbudte illustratorer med 45 tegninger og malerier. ORDLØST kom før det kommercielle ebogsformat EPUB3; PDF’ens format blev derfor tilpasset skærmstørrelsen på tidens dedikerede ebogslæsere og tablets.

Antologien fremviser mangfoldigheden i lyriske udtryk i Dansk Forfatterforening samt nogle af fordelene ved E-bogen, hvad synliggørelse og udbredelse angår. Hver digter præsenteres af en kort biografi samt link til litteratursiden.dk for yderligere oplysninger.

ORDLØST kan frit downloades og bruges & videreformidles uden for erhvervsmæssig sammenhæng.

Erhvervsmæssig brug, herunder offentlige og private skoler samt skriveskoleundervisning, afregnes efter CopyDans regler, hvor anvendte digte og illustrationer i samme afsnit/digte angives.

ordløst.dk