Dansk Forfatterforenings skønlitterære styrelse (S)

amdi-web

Amdi Silvestri asilvestri.blogspot.com

Debuterede i 2010 med novellesamlingen Køtere dør om vinteren. Seneste udgivelse er opsamlingen Sand og sten, stål og glas fra 2016.

2003: Folkeskolelærer.

Blev i 2013 valgt ind i S-styrelsen, og blev valgt til formand i 2016.

Arbejder indenfor de fleste skønlitterære genrer, og har en meget eksperimenterende tilgang til tekst og genrer. Har en forkærlighed for de fantastiske genrer, og er primært voksenforfatter. Har siden 2008 medvirket i 40 antologier og fået udgivet otte selvstændige værker.

Ved siden af arbejdet som forfatter, underviser han, afholder foredrag, udarbejder undervisningsmaterialer, oversætter og arbejder freelance som redaktør.

christine-tjalve-web

Christine Tjalve

Cand. mag. i litteraturvidenskab og antropologi, oversætter, projektleder.

Medl. af s-styr. siden 2013, næstformand.

Medl. af kommunikations-, legat- og kursusudv.

Medl. af Litteratours bestyrelse.

Har boet, læst og rejst i bl.a. Canada, Mexico, USA, England og Frankrig.

Har dels i DFF, i Litteratour og i andre sammenhænge arr. foredrag, kurser, undervisningsforløb, kommunikationskampagner og større events.

Medarr. af bl.a. Blæst omkuld af ord i Ørstedsparken, Litteratours oplæsningsrækker i Nordsjælland, Debutantarrangement, Kulturnat, Læsbar – og utallige fester DFF.

Skønlitterær debut med romanen Ræven har sin hule, 2011.

anne-hjaelmsoe-web

Anne Hjælmsø

Har været valgt ind i S-styrelsen siden 2008.

Udgivelser:

Drømmen om at blive forfatter 1990 (KU). En litteratursociologisk afhandling om forfatterspirer på Borgens Forlag v/vejleder prof. Hans Hertel.

Elsker til vanvid, roman 2007, GPO-forlag (Papirudgave).  Tre personers venskab og lidenskabelig kærlighed kan ikke finde rum i det etablerede samfund.

Syvstjernen, roman 2014, Forlaget Genspejling (Papirudgave, e-bog og lydbog, NOTA). Hovedpersonen Solvej har uventet mistet sin mand og er i vildrede med sit liv.

Det værste til sidst, noveller, 2015, Byens Forlag (Papirudgave, e-bog og lydbog). 18 skønlitterære noveller, der sætter etik ved livets sidste fase til debat. Bogen har vakt stor interesse og bruges som supplerende undervisningsmateriale på bla. Sosu-uddannelser. Indholdet og forfatteren medvirker på ”Det Etiske Råds” fokus-emne om ”Etik ved livets afslutning”, medio 2017.

Antologier og enkeltstående noveller:

Bidraget med noveller i syv antologier plus et utal af noveller i blade og magasiner.

birthe-kont-web

Birte Kont www.birtekont.dk

Deb. i 1994 med en oplæsningsbog for børn, Den, der hvisker, lyver – en løgnehistorie fra dengang, der kørte sporvogne.

2001: Cand. phil. i Littetaturvidenskab Københavns Universitet Amager.

Skrev på baggrund af speciale Skyldidentiteten hos Franz Kafka – en moderne jødisk tvivlers livtag med Loven, der udkom 2002.

Har i en årrække arbejdet med foredrag, kulturelle arrangementer og redaktion, bl.a. som medstifter af Magasinet Goldberg.

Deb. som skønlitterær forfatter i 2011 med romanen, En by i Rusland.

Blev i 2013 valgt ind i S-styrelsen. Sidder bl.a. i ‘Forfatterens’ redaktionsudvalg og arrangerer (med inspiration fra tidl.) aftener under temaet, “Den kreative proces”, hvor en bogaktuel forfatter besøger Strandgade for i uformel form at dele ud af sine erfaringer og samtale med de deltagende S-forfattere.

Harald Havsteen Mikkelsen

Harald Havsteen-Mikkelsen

Har udgivet Svagpisser i 2012, en tragikomisk sygedagpengeroman der foregår i Odense. Roman nummer to foregår på Island og er ligeledes en tragikomisk roman men med magisk realistiske træk. Medlem siden 2013. Medarrangør af kulturnatsarrangementer, debutantarrangementer og diverse festudvalg. Er cand.mag i Filmvidenskab og har tidligere studeret kunst på Goldsmiths i London. Har i forlængelse af det arbejdet i et krydsfet mellem kunst og fiktion, dels i forbindelse med et online projekt baseret på et virkeligt indtruffet identitetstyveri fra en russers side og dels i forbindelse med konstruktionen af et tegnsystem hvor 400 ord samt grammatiske inddelinger er omsat til respektive tegn. Har modtaget arbejds- og rejselegater fra Statens kunstfond og kunstråd, samt lavet projekter i Sfo’er under kunstfondens huskunstnerordning.

johan-ottosen-web

Johan Ottosen

Johan Ottosen, skønlitterær forfatter, medlem af S-styrelsen, kasserer i S-styrelsen, tidligere medlem af Digitalt Biblioteksafgiftsudvalget for S-styrelsen som afgav indstilling til kulturministeren om indførelse af digital biblioteksafgift, tidligere medlem af Biblioteksafgiftsudvalget for S-styrelsen der forhandlede mandat til hovedbestyrelsen for indstilling til de kommende forhandlinger.

christine-gasbjerg-flash-r-cu-web

Christine Gasbjerg christinegasbjerg.com

Christine Gasbjerg debuterede i 2012 med bogen Oxygen, som er den første bog i en science fiction serie for unge voksne (Young Adults / New Adults).

Christine er Cand. Mag. i filmvidenskab og filosofi fra Københavns Universitet, og har en European Master in Audiovisual Management and Co-Production. Oprindeligt har Christine arbejdet i film- og tv-branchen i Danmark og England, hvor hun bla. var Legal Officer for The British Academy of Film and Television Arts, BAFTA, i London.

Christine blev valgt ind i Skønlitteraturstyrelsen i Dansk Forfatterforening i 2016, hvor hun bla. er webmaster.

Frode Z. Olsen – frode.z.olsen@mail.dk

Debuterede i 2001 med romanen I skyggen af den tredje mand og har siden udgivet yderligere fire romaner og senest (2016) den historiske dokumentarbog Ikke en jordisk chance, danske frivillige i forsvar af Hong Kong 1941. Herudover siden 1970’erne skrevet talrige debatindlæg, artikler, kronikker og essays til aviser og fagblade.

Medlem af Dansk Forfatterforening 2015, valgt som suppleant til S-styrelsen 2017.

Frodes bøger er i stor grad baseret på hans erfaring som politimand, der har ført til lange ophold i udlandet, hvor han på vegne af dansk politi har formidlet samarbejde om forhindring og opklaring af kriminalitet: 1991-1994 i Wien med Balkan som arbejdsområde; 2005-2006 Internationale Straffedomstol (krigsforbrydelser) i Haag; 2006-2007 i Bagdad som rådgiver for irakisk politi; 2008-2013 danske ambassade i Beijing, etablering af et nordisk politi- og toldkontor i Kina.

Romanerne er uafhængige værker skrevet i forskellig form, fiktive nutidsfortællinger om mennesker, som med eller egen skyld bliver hvirvlet ind i dramatiske begivenheder præget af stærke følelser og svære valg, hvor spørgsmål som sandhed kontra fakta (ikke nødvendigvis det samme) og retfærdighed (hvad er det, og hvordan opnås den?) er gennemgående temaer. Fiktion som på samme tid tilstræber at give et realistisk indblik i hvordan politisamarbejde på tværs af landegrænser, retssystemer og kulturer fungerer i praksis.

Frode er politiuddannet, tidligere kriminalinspektør og chef for kriminalpolitiet på Frederiksberg, Rigspolitiets Afdeling for Særlig International Kriminalitet og Politiskolens Videncenter. Forfatter på fuld tid siden 2013.

Anne Nielsen

Valgt ind i S-styrelsen foråret 2017

Med i styrelsen for interessegruppen Kvindelige Forfattere

Med i bogmarkedudvalget.

Udgivelser:

Debutromanen ”Snefald” (2011)

Romanen ”Natbog” (2016)

E-novellerne ”Velsignelsen” (2010), ”Værkstedet” og ”Dukkehuset” (2016)

Oversættelse af ”Marcus & Martinus – vores historie” (2016) fra norsk

Digt i litteraturtidsskriftet uDkAnt nr. 3 2017.

Er cand.mag. i religionsvidenskab og nordisk sprog og litteratur (AU)

Har arbejdet som gymnasielærer 1999-2007

Har siden 2008 arbejdet professionelt som korrekturlæser – fra 2011 via eget firma, AN-Text.

Stephanie Gaarde Caruana

2004 - 2017 © Copyrighted | Dansk Forfatterforening | Designed by Arendt™ & Developed by Eksakte