Dansk Forfatterforenings skønlitterære styrelse (S)

Stephanie Caruana – stephanie@caruana.dk

Stephanie er forfatter, filmanmelder og uddannet journalist, og arbejder som freelancer med kulturjournalistik, undervisning i at skrive, kommunikation og projektledelse.

Hun blev i august 2020 valgt som forkvinde for den Skønlitterære styrelse i Dansk Forfatterforening. Hun har været i S-styrelsen siden 2013.

Stephanie debuterede med spændingsromanen ‘Smerten selv’ i 2013 på Rosinante, og har haft en del noveller i flere antologier og magasiner. Senest er novellen ‘Tom of Denmark’ udgivet som oplæsning på Podimo.

Medlem af Blixen-prisens bestyrelse og styrelsen hos Kvindelige Forfattere.

Derudover: Medlem af Det Danske Kriminalakademi og Danske Filmkritikere.

christine-tjalve-web

Christine Tjalve – ctjalve@yahoo.com

Cand. mag. i litteraturvidenskab og antropologi, oversætter, projektleder.

Medl. af s-styr. siden 2013.

S-repræsentant i legatudvalget.

Medl. af Litteratours bestyrelse.

Har boet, læst og rejst i bl.a. Canada, Mexico, USA, England og Frankrig.

Har dels i DFF, i Litteratour og i andre sammenhænge arr. foredrag, kurser, undervisningsforløb, kommunikationskampagner og større events.

Medarr. af bl.a. Blæst omkuld af ord i Ørstedsparken, Litteratours oplæsningsrækker i Nordsjælland, Debutantarrangement, Kulturnat, Læsbar – og utallige fester DFF.

Skønlitterær debut med romanen Ræven har sin hule, 2011.

Anne Nielsen – antext2011@gmail.com

Valgt ind i S-styrelsen foråret 2017

Med i styrelsen for interessegruppen Kvindelige Forfattere

Udgivelser:
Debutromanen ”Snefald” (2011)
Romanen ”Natbog” (2016)
E-novellerne ”Velsignelsen” (2010), ”Værkstedet” og ”Dukkehuset” (2016)
Oversættelse af ”Marcus & Martinus – vores historie” (2016) fra norsk
Digt i litteraturtidsskriftet uDkAnt nr. 3 2017.

Er cand.mag. i religionsvidenskab og nordisk sprog og litteratur (AU)

Har arbejdet som gymnasielærer 1999-2007

Har siden 2008 arbejdet professionelt som korrekturlæser – fra 2011 via eget firma, AN-Text.

Harald Havsteen Mikkelsen

Harald Havsteen-Mikkelsen

Har udgivet Svagpisser i 2012, en tragikomisk sygedagpengeroman der foregår i Odense. Roman nummer to foregår på Island og er ligeledes en tragikomisk roman men med magisk realistiske træk.

Medlem siden 2013. Medarrangør af kulturnatsarrangementer, debutantarrangementer og diverse festudvalg.

Er cand.mag i Filmvidenskab og har tidligere studeret kunst på Goldsmiths i London. Har i forlængelse af det arbejdet i et krydsfet mellem kunst og fiktion, dels i forbindelse med et online projekt baseret på et virkeligt indtruffet identitetstyveri fra en russers side og dels i forbindelse med konstruktionen af et tegnsystem hvor 400 ord samt grammatiske inddelinger er omsat til respektive tegn.

Har modtaget arbejds- og rejselegater fra Statens kunstfond og kunstråd, samt lavet projekter i Sfo’er under kunstfondens huskunstnerordning.

birthe-kont-web

Birte Kont birtekont.dk

Deb. i 1994 med en oplæsningsbog for børn, Den, der hvisker, lyver – en løgnehistorie fra dengang, der kørte sporvogne.

2001: Cand. phil. i Littetaturvidenskab Københavns Universitet Amager.

Skrev på baggrund af speciale Skyldidentiteten hos Franz Kafka – en moderne jødisk tvivlers livtag med Loven, der udkom 2002.

Har i en årrække arbejdet med foredrag, kulturelle arrangementer og redaktion, bl.a. som medstifter af Magasinet Goldberg.

Deb. som skønlitterær forfatter i 2011 med romanen, En by i Rusland.

Blev i 2013 valgt ind i S-styrelsen og sidder i øjeblikket som næstforkvinde i styrelsen.

Sidder bl.a. i ‘Forfatterens’ redaktionsudvalg og arrangerer (med inspiration fra tidl.) aftener under temaet, “Den kreative proces”, hvor en bogaktuel forfatter besøger Strandgade for i uformel form at dele ud af sine erfaringer og samtale med de deltagende S-forfattere.

anne-hjaelmsoe-web

Anne Hjælmsø – annehjaelmsoe.dk

Har været i S-styrelsen siden 2008. S-repræsentant i kursusudvalget.

Cand. mag. i nordisk litteratur (KU).

Udgivelser:
Næsten lykkelig, roman, 2020, Forlaget Brændpunkt (e-bog, lydbog)

Det værste til sidst, noveller, 2015, Byens Forlag (Papirudgave, e-bog og lydbog). 18 skønlitterære noveller, der sætter etik ved livets sidste fase til debat. Bogen har vakt stor interesse og bruges som supplerende undervisningsmateriale på bla. Sosu-uddannelser. Indholdet og forfatteren medvirker på ”Det Etiske Råds” fokus-emne om ”Etik ved livets afslutning”, medio 2017.

Syvstjernen, roman 2014, Forlaget Genspejling (Papirudgave, e-bog og lydbog, NOTA). Hovedpersonen Solvej har uventet mistet sin mand og er i vildrede med sit liv.

Elsker til vanvid, roman 2007, GPO-forlag (Papirudgave).  Tre personers venskab og lidenskabelig kærlighed kan ikke finde rum i det etablerede samfund.

Drømmen om at blive forfatter 1990 (KU). En litteratursociologisk afhandling om forfatterspirer på Borgens Forlag v/vejleder prof. Hans Hertel.

Antologier og enkeltstående noveller:

Bidraget med noveller i syv antologier plus et utal af noveller i blade og magasiner.

Frode Z. Olsen – frode.z.olsen@mail.dk

Indvalgt i S-styrelsen 2017, S-repræsentant i bibliotekspolitisk udvalg, ad-hoc udvalg (2020) udpegning af DFF-kandidater til Kunstfondens Litteraturudvalg, og aktiv i styrelsens “Ud-af-huset-møder”.

Litterær baggrund: https://danskforfatterforening.dk/54-frode-ziebell-olsen/

Anne Zenon – zenonanne@gmail.com

Udgav i 2019 digtromanen “Ikke noget at tale om” hos Forlaget Brændpunkt.

Driver til dagligt firmaet HistorieAgenten og har 20 års erfaring som kommunikationskonsulent. Har tidligere arbejdet som billedkunstner og har startet og drevet det daværende “Novelleforlaget”.

Anne er suppleant i S-styrelsen.

2004 - 2021 © Copyrighted | Dansk Forfatterforening | Designed by Arendt™ & Developed by Eksakte