Bernt Stubbe Østergaard

Sidst opdateret: 31. oktober 2023
Bernt Stubbe Østergaard

Forfatterskabet udgår fra et dagligt engagement i klima-, energi- og boligpolitik. Som aktiv senior er jeg foredragsholder, debattør, lokalpolitiker og foreningsaktiv på (for) mange fronter. En livslang fascination af science-fiction og science-facts understøttede en lang karriere indenfor international telekommunikationsforskning og rådgivning. Bogen om Blomsterbørnene griber tilbage i tiden og fremstiller vores kollektive tilværelse i 1970-80'erne, med paralleller tll mange af de kampe, som ungdommen nu samler sig om.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Skodsborg Strandvej 164, 2942 Skodsborg Land: DK Mobil: 22115591 E-mail: Klik for at se e-mail CVR: 29415161

Seniorgruppen, De skønlitterære

Udgivelser

Flere udgivelser

– Medforfatter på en gymnasieundervisningsbog om ’Christiania – Danmarks grimme ælling’, udgivet på Munksgaards ACTA-serie i 1982.
– Redigerede The Euromedia Handbook on ’The Media in Western Europe’, der udkom på forlaget Sage London i 1992.
– Medforfatter af science-fiction romanen, ’Netspinderne’ skrevet sammen med Peter la Cour, der udkom på forlaget Klim i 1995.
– Bidrog til science-fiction antologien ’I Enhjørningens Verden’, også rettet mod gymnasieundervisningen udgivet på forlaget Systime i 1997.

– Seneste udgivelse: Blomsterbørn – livet i landkollektiverne, et stykke Danmarkshistorie. Forlaget EgoLibris, Allerød 2019.