Mikkel Stolt

Sidst opdateret: 30. april 2023
Mikkel Stolt

Beskrivelse:

f. 1965, forfatter til flere fagbøger i 1990'erne, men jeg skriver nu både fiktion og forskelligt blandingsmisbrug, bl.a. det jeg kalder auto-faktion (ja, med 'a'). Skriver siden 2021 løbende essays og anmeldelser til POV International. Uddannet cand.phil. i filmvidenskab i 1992, og jeg har lavet tv, kort- og dokumentarfilm lige siden, mest i eget og kompagnons firma Fenris Film & Multimedia ApS.

Tilbyder også:

Foredrag om Tom Waits, hans musik og karriere. Vi lytter til ham, både originale indspilninger og mine fortolkninger ved klaveret. Se mere på min hjemmeside under "Foredrag/kalender".

Kontaktoplysninger:

Adresse: Skovvejen 33B, Sønderby, 4050 Skibby Land: Danmark Tlf: 28193348 E-mail: Klik for at se e-mail

Online Referencer:

Besøg mig på:

Udgivelser

Flere udgivelser

Noveller:

2022: “Dorte”, i antologien “Inderst Inde”, Lykkedal Forlag, en slags kærlighedshistorie.

2018: “Min Avatar og Mig”, i antologien “SKÆRM”, Byens Forlag, en doku-sci-fi-historie.

2017: “Den enøjede Kat”, i antologien “Rustkammeret”, Forlaget Enter Darkness. Gotisk gysernovelle.

2016: “Fra Sans og (Essay-)samling”, Forlaget Fenris Film & Multimedia ApS. Hæfte med tre tekster, der bevæger sig mellem essayet og novellen, 32 s. Udgivet i anledning af BogForum 2016.

Fagbøger:

1999: “Danske Hjørnestene”, Gads Forlag, 4×20 s. Teksthæfter + videoer med fire danske personligheder til sprogundervisning af indvandrere, skrevet m. Erik Flensted.

1997: “Op af Stolen”, Gads Forlag, 44s., teksthæfte til gymnasiet om film- og tv-sprogets virkemidler. Del af multimedie-pakke med video + cd-rom (instrueret af M. Stolt og J. Raasthøj).

Skribent/filmredaktør hos POV International med over 35 anmeldelser og essays, bl.a. føljetonen i 10 afsnit, “Van og Mig” (sept.-nov. 2021). Dertil en stribe honorerede artikler til f.eks. Euroman, Berlingske Tidende, Magasinet Helse, Politikens Kronik og ydermere en lang række filmanmeldelser til Filmkommentaren.dk