Claus Holm Thomsen

Sidst opdateret: 22. juni 2021
Claus Holm Thomsen

Beskrivelse:

Min seneste roman blev udgivet på Forlaget Torgard i maj 2014. Yndigt land Krimi af Claus Holm Thomsen. Ca. 275 sider. En prostitueret kvinde findes myrdet og voldtaget på Langeland. Politiet kludrer og anholder de oplagte mistænkte: først den myrdedes forhutlede eks-kæreste, som har et alibi, og dernæst hendes udviklingshæmmede søn, som tilstår. Men mange andre synes at have haft motiv til drabet, og den tidligere ungkommunist og bz’er, nu journalist, Rosa Clara Rohde, der er flygtet fra en farlig fortid i København til en lokalredaktion på sin barndomsø, beslutter sig for at grave dybere i sagen. Sammen med sin ven og sommergæst, den københavnske dandy og forfatter-wannabe Marcel, drager Rosa på jagt efter sandheden under overfladen på den smukke ø - fra Rudkøbings brostensbelagte idyl til markvejenes faldefærdige rønner. De møder et farverigt persongalleri blandt Udkantsdanmarks subsistensløse og sommerturister, fiskere og fiduskunstnere - hvoraf mange har en fortid, de ikke står ved. Jagten på sandheden er farlig - måske støder man også på sandheden om sig selv! "... Og jeg siger: Lad de sten ligge. Der er kønt med græs og blomster omkring dem, men der er en værre redelighed nedenunder. Og hvem savner den redelighed?"

Kontaktoplysninger:

Adresse: Skalbjergvej 10, 5230 Odense M Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Online Referencer:

Udgivelser

Seneste udgivelse: Yndigt land
Forlag: Forlaget Torgard
Udgivelsesår: 2014

Yndigt land (Kriminalroman), udkom på Forlaget Torgard 2014.
Kærlighed på udebane (Ungdomsroman) Forlaget Torgard 2013
Elsker dig for evigt (Ungdomsroman) Forlaget Torgard 2012
Den største kunst er kærlighed, (Ungdomsroman) Forlaget Torgard, 2010
Kvalitetssikret tidlig indsats (Fagbog), Dafolo 2010.
Støtte til omsorgssvigtede børn, Kroghs Forlag A/S, 2006 (Fagbog)
Socialt ansvar i folkeskolen, Kroghs Forlag A/S, 2004 (Fagbog)
Handligsvejledning ved omsorgssvigt, Kroghs Forlag A/S (Fagbog)