Helle Bertram

Sidst opdateret: 17. februar 2022
Helle Bertram
Helle Bertram, 2021

Helle Bertram debuterede som skønlitterær forfatter i april 2020 med KORT, der er en række kortprosatekster på hver 800 ord (flash fiction). Forlag Datja Productions, grafisk design af Mette Glyholt.

I 2021 udkom SPOR, der en en række essays om at gå og den mentale rejse, der sker undervejs. Sydhav Forlag, grafisk design Mette Glyholt.

I foråret 2022 udkommer DÉR, JEG ER, der er 12 portrætter af steder i Danmark og de mennesker, der bor der. Bogen er blevet til gennem 12 litterære saloner rundt om i Danmark med samtaler med publikum om netop deres sted. DÈR, JEG ER lanceres sammen med kunstfotograf Carina Jo Sivager på ORDkraft 2022

Helle Bertram har desuden skrevet en bog om kommunikation; Troværdighed kommer indefra, der udkom på Handelshøjskolens forlag i maj 2015 og virket som kulturanmelder ved Lolland-Falsters Folketidende siden 2003. Hun har også skrevet en lang række forfatterportrætter til forfatterweb.dk.

Helle Bertram er uddannet cand.mag i Nordisk sprog og litteratur og Virksomhedskommunikation (SDU, 1998), samt chefkonsulent (DTU, 2019). Læs mere her; www.bertramkom.dk

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Pontoppidansgade 9, 4800 Nykøbing Falster, 4800 Nykøbing Falster