Udgave Nr. 7

Her kan du læse bladets artikler

Digitale udfordringer forude
Af Morten Visby

Digitale udfordringer forude

DEN FAGLITTERÆRE PRIS
Af Frank Egholm Andersen

DEN FAGLITTERÆRE PRIS

Fredag d. 24. november blev årets faglitterære pris uddelt ved en reception hos Dansk Forfatterforening. I år deltes prisen mellem Anja C. Andersen og Henrik Wivel.
Steder, der samler forfattere

Forfattere skal have steder at gå hen, når de skal holde reception, møde kolleger og blive inspireret. Nu, hvor der er næsten et år til næste BogForum, har vi besøgt en række steder, der samler forfattere og folk, der kan lide bøger. Af Stephanie Caruana, Cindy Lynn Brown, Anna Bridgwater og Gunvor Ganer Krejberg
VILD MED VILD MED BØGER
Af Susanne Bernstein

VILD MED VILD MED BØGER

Forfattere finder også vej til fjernsynet, og derfor har vi valgt at anmelde tv-programmet som et sted, der samler forfattere.
5 skarpe...

5 skarpe...

..til Hanne Smith Pedersen og Louise Fischer-Nielsen. Dansk Forfatterforenings medlemmer er ofte ude og læse op, og derfor har Hanne Smith Pedersen og Louise Fischer-Nielsens holdt kurser i oplæsning i foreningen. Her deler de to retorikere deres bedste tips til den gode oplæsning. Af Anna Bridgwater
”En utrolig vigtig del af foreningen”
Af Anna Bridgwater

”En utrolig vigtig del af foreningen”

Fra den 1. januar 2018 hedder redaktøren af Dansk Forfatterforenings medlemsblad Lene Møller Jørgensen. Her fortæller hun om sine visioner.  Af Anna Bridgwater
Interview: Kom og skriv med andre

Tag din computer og dit manuskript med i Strandgade onsdag aften i foråret.
INTERVIEW Mødet med en mester
Af Louise Klinke Øhrstrøm

INTERVIEW Mødet med en mester

I august holdt den islandske forfatter Sjón Master Class i Dansk Forfatterforening. En af deltagerne var Louise Klinke Øhrstrøm, som var begejstret.
PARAGRAFRYTTEREN: STYR UDENOM KATASTROFER I SAMARBEJDET

PARAGRAFRYTTEREN: STYR UDENOM KATASTROFER I SAMARBEJDET

Vi bringer her et spørgsmål fra juristens elektroniske brevkasse – og juristens svar. Af Anna Bridgwater og Anne Koldbæk, Dansk Forfatterforenings jurist
Flashback: 50 år, bestsellere og bibliotekspenge
Af Frode Z. Olsen

Flashback: 50 år, bestsellere og bibliotekspenge

Biblioteksafgiften har været en elsket del af mange forfatteres liv siden 1946. Men får forfattere færre eller flere penge i dag end tidligere – og hvem får mest? Det har Frode Z. Olsen kigget på.
Forfatterliv
Af Lars Hauk

Forfatterliv

Lars Hauk debuterede i 2015 med romanen ’Stars above Ballerup’, som han udgav på eget forlag, forlaget Donkey Ear. I 2016 blev han nomineret til BogForums debutantpris. Lars Hauk er født i 1964 og har i mange år arbejdet i filmbranchen.