Artikel fra Forfatteren Nr. 1 - 2017

PROTEST

Jeg protesterer over foreningen Litteratours efterlysning af deltagere til workshoppen ”Vestjylland i Verden” på side 18 i forrige nummer af Forfatteren.

Efter en lang mailkorrespondance med henholdsvis formand Jakob Vedelsby, redaktør Anna Bridgwater og initativtager til kurset Egon Clausen er jeg blevet bekræftet i, at Dansk Forfatterforening ikke kan stå inde for følgende formulering:

”For at deltage skal man have udgivet værker på kvalificerede (min fremhævelse) forlag, og deltagerkredsen sammensættes, så vidt forskellige genrer er repræsenteret.”

Det ikke korrekt at skelne imellem forfatteres forlagsudgivelser, hvis man er optaget som et fuldgyldigt medlem af Dansk Forfatterforening.

Den pågældende formulering er nu fjernet fra Dansk Forfatterforenings hjemmeside. Red.